راه اندازی واحد تولیدی ادوات صیادی در چابهار

نخستین واحد تولیدی ادوات صیادی بزودی در چابهار راه اندازی می‌شود.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: بزودی نخستین واحد تولیدی تور و ادوات صیادی با ظرفیت اشتغالزایی ۳۰۰ نفر در روستای ساحلی طیس راه اندازی می‌شود.

عبدالرحیم کردی گفت: این واحد تولیدی با همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد چابهار تولید و اشتغال افراد بومی است که در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده است.
وی بیان کرد: با این اقدامات هزینه‌های صید کاهش و سود صیادان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها برای کمک به جامعه صیادی صادرات محصول به بازار‌های خارجی و تولید محصولات غذایی آماده به طبخ است که امیدواریم استقبال خوبی در این زمینه شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان نیز گفت: چابهار و کنارک ظرفیت بسیار خوبی در زمینه شیلات دارند بطوریکه هم اینک بیش از ۲۴ هزار نفر در این حوزه مشغول بکارند.

مهرداد میرزایی افزود: ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق مجوز فعالیت صید و صیادی از سوی سازمان شیلات ایران دریافت کرده اند و سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن صید آبزیان در آب‌های سیستان و بلوچستان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/گ

ساخت واحد تولیدی ادوات صیادی در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار