سال گذشته؛

بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان سیستان و بلوچستان ایجاد شد

معاون کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته پنج هزار و ۱۴۷ طرح اشتغال‌زایی ب برای مددجویان این استان ایجاد شده است.

بیش از  ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان سیستان و بلوچستان ایجاد شدرمضان پودینه، معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  سال گذشته پنج هزار و ۱۴۷ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای مددجویان این استان ایجاد شده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار سامانه BPMS تاکنون پنج هزار و ۱۴۷ طرح اشتغال با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ایجاد و به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در بیش از ۲۰۰ رشته شغلی مختلف مانند کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات اجرا شده است، افزود: قالب اجرای طرح‌های اشتغال در بخش مشاغل خانگی و کسب و کار خرد بوده و در طول زمان اجرای طرح، سطح دانش و آگاهی‌های فنی و مهارتی مددجو افزایش داده شده تا بتوانند بعد از خودکفا شدن بدون اتکا به حمایت‌های این نهاد فعالیت خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به اختصاص ۸۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان و ۲۰ درصد به اقشار نیازمند این استان، گفت: در این مدت هزار و ۷۳۲ شغل با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان سیستان و بلوچستان پرداخت شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: سه هزار و ۴۱۲ فرصت شغلی نیز با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان با استفاده از تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

انتهای پیام/گ

ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد سیستان وبلوچستان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار