سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از 5 هزار هکتار به کشت کلزا در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از اختصاص بیش از 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت کلزا خبر داد.

علی اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: در سال جاری در بخش خصوصی و بخش دولتی کشت و صنعت مغان در مجـموع 5 هزار و 575 هکتار به کشت کلزا اخـتصاص یافته و پیش بینی می شود حدود 15 هزار تن کلزا برداشت شود.

وی افزود: ارقام کشت شده در پارس آباد شامل هایولا 50 ، هایولا 60 ، هایولا 420 ، هایولا 76، تراپر، آگاماکس، ماکرو، گابریلا ، هیدرومیل، ناتالی، نپتون،‌ ماراتون ، بروتوس، دیفوژن، مونسانتو، روهان ، گارو، کانلا و امپریو می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: از مزایای کاشت این محصول تناوب با گندم، جو، ذرت علاوه بر افزایش ماده آلی خاک می توان به کاهش علف های هرز، آفات، بیماری ها و پایداری عملکرد آنها اشاره کرد.

کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دارای میانگین 40 – 45 درصد روغن خوراکی در دانه، و 26 – 17 درصد پروتئینی است که برای مصارف خوراک دام کاربرد دارد.

روغن کلزا به دلیل پایین بودن اسیدهای چرب اشباع و دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع و فاقد کلسترول از جمله باکیفیت ترین روغن های خوراکی است.

در فصل زمستان منابع غنی شهد و گرده را در اختیار زنبور عسل قرار میدهد. این گیاه دارای 2 تیپ رشد پاییزه و بهاره می باشد. تفاوت این 2 تیپ رشد در این است که ارقام دارای تیپ رشد پاییزه برای رفتن به گلدهی باید زمستان گذرانی داشته باشند.

ارقام پاییزه مختص کاشت در مناطق معتدل و سرد بوده و ارقام بهاره مختص کاشت در مناطق گرم و خشک می باشند.

انتهای پیام/ح

برداشت کلزا در شهرستان پارس آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.