معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: شهرستان بیله سوار جزء فعال‌ترین تولید کنندگان محصول گندم در کشور محسوب می‌شود.

عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: شهرستان بیله‌سوار حاصل‌خیزترین دشت کشور برای کشت دیم بوده و این شهرستان جزء فعال‌ترین تولید کنندگان محصول  گندم در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کشاورز نمونه دیم‌کار گندم کشور از این شهرستان انتخاب شده است، افزود: بیش از 200 هزار تن محصول گندم از مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شده که این روند در کل کشور بی‌سابقه بوده و در هیچ شهرستانی نمونه نداشته است.

کشاورز تصریح کرد: شهرستان بیله‌سوار رتبه ممتاز کشوری را در حوزه تولید حبوبات عدس داشته است و از پاییز سال آینده به همت کشاورزان منطقه کشت دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ در شهرستان و کشور افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درامور زراعت افزود: با ترویج و کشت دانه‌های روغنی چون گلرنگ و کلزا علاوه بر تنوع در تناوب کشت دیم، در جهت اقدام عملی در حیطه اقتصاد مقاومتی و شکوفایی زراعت و کشاورزی کشور گام برمی‌داریم.

وی گفت: ظرفیت تولید کلزا در کشور نسبت به اروپا بسیار بالاتر است و با مدیریت بهینه در کشت، داشت و برداشت این محصول می‌توان به بهترین نحو ممکن زمینه‌های خود کفایی این محصول را در سطح کشور فراهم کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت به پرداخت بهای گندم و کلزا اشاره کرد و افزود: مباشر خرید محصولات دانه‌های روغنی کلزا شرکت بازرگانی خدمات دولتی است و بهای محصول کلزا  و گندم بصورت نقد در مدت زمان مناسب پس از خرید پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ع

شهرستان بیله سوار فعال ترین تولید کننده  محصول گندم در کشور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.