مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: پیش‌بینی می شود امسال 8 هزار تن محصول دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شده و به کارخانه‌های روغن‌کشی حمل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربعلی جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار در بازدید از مزارع کلزا در شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید  حدود 3 هزار و 350 هکتار از اراضی شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی کشت را شاهد هستیم.

وی افزود: پیش‌بینی می شود امسال 8 هزار تن محصول دانه روغنی کلزا از  مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شده و به کارخانه‌های روغن‌کشی حمل شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت محصول دانه‌های روغنی کلزا به دلیل کاهش مصرف آب، تناوب زراعی مناسب و پایداری کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد.

وی گفت: شهرستان بیله‌سوار از لحاظ تولید دانه‌های روغنی در استان اردبیل مقام ممتازی داشته و از شهرستان‌های پیشرو در کشت محصولات دانه روغنی است و در کلزا که مهمترین محصول برای تناوب با زراعت گندم است، رتبه دوم را در استان دارد.

جهانی افزود: طی سال زراعی جاری توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی بیله‌سوار اقدامات خوب و ترویجی برای کشت دانه‌های روغنی برگزار و آموزش داده شده و  امید است با توجه به این مهم کشاورزان در راستای سیاست‌های تولید پایدار حرکت کرده و شاهد اقدامات موثر در این بخش مهم باشیم.

حامد‌فر کارشناس دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار نیز افزود: در سال زراعی جاری در سطح یک هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان با کک کلزا مبارزه شده و بیش از 70درصد مزارع کلزا آفات مبارزه با علف‌های هرز انجام و کنترل شده و در 50درصد مزارع کلزا، سمپاشی مبارزه با پوسیدگی سفید ساقه کلزا انجام شده است.

انتهای پیام/ع

کشت کلزا در مزارع شهرستان بیله سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.