سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

فعالیت ارتش تنها در زمان جنگ نیست / ارتش در تمامی زمینه ها به خود کفایی رسیده است

وظیفه اصلی ارتش، مانند همه نیروهای مسلح جهان، حفظ تمامیت ارضی و دفاع از کشور در برابر تهاجم نظامی بیگانگان است اما ارتشیان در زمان صلح نیز جان فشانی ها و خدمات ارزنده به انقلاب اسلامی کرده اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهند، ارتش ایران، خود متشکل از چهار نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی است و همواره در موقعیت های مختلف کشور فعالیت های ارزشمند و حضور و همراهی باشکوهی ازخود بر جای گذاشته است.

انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

همزمان با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامی،ارتش رژيم شاهنشاهی كه پيكره اصلی آن را جوانان برومند خانواده های مسلمان و اغلب مستضعف ايرانی تشكيل می داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبيك گفت و در نتيجه هم صدا و همراه با امت در براندازی رژيم ستمشاهی وستيز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستين بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ايران تلاش های خستگی ناپذير و مستمری را با فداكاری و ايثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.

 امام خمینی (ره) با نام گذاری روز ارتش نیرنگ های دشمن را نقش بر آب کردند

در ابتدای انقلاب اسلامی عده ای صحبت از انحلال ارتش می زدند و اما پس از دیداری که جمعی از ارتشیان با امام راحل داشتند ایشان روز چهارشنبه 29 فروردین روز نیروی زمینی ارتش نام گذاری کردند و این حرکت هوشمندانه بنیانگذار جمهوری اسلامی تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

به همين مناسبت امام امت روز بيست و نهم فروردين را روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری كردند،امام خمينی (ره) روز پيوستن ارتش به مردم را با عبارت حكيمانه "لحظه شادی بندگان خدا و ياس ستمگران" نقطه عطف درخشان و افتخار آميز قلمداد فرمودند.
حالا40 سالی می شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک روز از تقویم رسمی کشور را به نام خود می بیند، روزی که برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی باشد.

در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، ارتش عملیات های موفقیت آمیزی به انجام رساند که آخرین آن حضور در عملیات پیروزمندانه مرصاد بود، اما یکی از کارهای بزرگ ارتش در دفاع مقدس بازپس گیری حدود 18 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور بود که نقش بی بدیل آنان را بیش از پیش در جنگ تحمیلی آشکار می سازد.

حضور ارتش در ابتدای روزهای دفاع مقدس در حالی اهمیت پیدا می کند که هنوز سایر نیروهای نظامی به ویژه نیروهای مردمی از انسجام خاصی برخوردار نبوده و این کار به ارزش کار ارتش بیشتر می افزاید.

يكی از شاخص‌ترين عوامل برتری استان اصفهان را در جنگ تحميلی می توان، حضور فرماندهان موفق و موثر اصفهانی در روند جنگ دانست؛ به طوری كه رزم آوران و دلاورانی نظير شهيد با حضور در مناطق بحرانی جنگ، نقشی غيرقابل انكاری در كسب موفقيت‌های مختلف توسط نيروهای مبارز و جان بركف انقلابی ايفا كردند.

رشادت های مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس تا جايی ادامه يافت كه بنيانگذار فرزانه انقلاب اسلامی ايران، در مورد مردم اصفهان و نقش آنان در دفاع مقدس فرمودند: در كجای دنيا می توانيد شهری مثل اصفهان پيدا كنيد كه در يك روز 300 شهيد را تشييع كند؟ آنچه در راستای پيروزی دفاع مقدس نبايد ناديده گرفت، نقش مهم و اساسی نيروی هوايی و در راس آن نيروی هوايی اصفهان با شهيدانی مانند شهيد بابايی و شهيد ستاري است.

روز ارتش سبب شد تا به مرکز آموزش توپخانه اصفهان برویم و با ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان ، چهار محال بختیاری و یزد گفت و گو کنیم.

امیر سرتیپ دوم محسن آذر افروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: امام (ره) تصمیم گرفتند  29 فروردین را به نام روز ارتش نام گذاری کنند و اعلام کردند که این روز ارتش اسلام است و امام مشکلات پیش روی ارتش را اعلام کردند تا توطئه های خارجی و داخلی را نقش بر آب کنند.

امیر سرتیپ دوم محسن آذر افروز بیان داشت :ارتش بیش از 48 هزارشهید و 126 هزار جانباز و هشت شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کردند.

وی گفت : یگان های ارتش امروزخودکفا هستند و هیچ نیازی به خارج ندارند و ارتش پیشرو در زمینه حمایت از کالای ایرانی است و سالهاست که ارتشیان نیاز های خود را از داخل خریداری می کنند و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار می دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه اصفهان بیان داشت : از ساخت موشک عقاب تا شهاب سه را می توان به عنوان شاخص ترین کارهای ارتش نام برد و ارتشیان امروز در زمینه آموزش خلبانی بسیار پیشرو هستند .

دستاوردهای ارتش با تلاش متخصصان اصفهانی

امیر آذر افروز در پاسخ به سوالی در خصوص دستاورد های ارتش اصفهان افزود : متخصصان و تحصیل کردگان ارتشی ما امروز دستاوردهای زیادی را در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری بدست آوردند که برخی از آنها در نمایشگاه دستاوردها در معرض نمایش عموم قرار می گیرد؛ عملیات بیت المقدس و فتح المبین این قدر علمی و تخصصی است که در بسیاری از دانشگاه آموزش داده می شود.

وی به نقش ارتشیان در زمان صلح اشاره کردو گفت: ارتش همیشه آماده باش بوده و هست و یک اصل از قانون اساسی کشور به این موضوع اختصاص یافته که تمامی تجهیزات ارتش در زمان صلح به شرایط بحران اختصاص داده شود.
امیر آذر افروز بیان داشت : در ایام نوروز پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان کاملا آماده هستند که اگر تصادفی در محور های مواصلاتی بوجود آمد بلافاصله برای امدادرسانی اعزام می شوند.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان گفت : در زلزله کرمانشاه پایگاه هشتم اصفهان 45 تن بار در یک روز با 6 فروند هواپیما به منطقه کرمانشاه اعزام کردند ؛ نظامی گری برای ما شغل نیست و در واقع یک تکلیف است و در زلزله بم اولین یگانی که خود را به محل زلزله رساند گردان تکاور88 زرهی بود.

ارتش در زمان صلح نیز برنامه و اهداف مهمی در تقویت مباحث اعتقادی دارد ، مبحثی که در یگان های مختلف ارتش بر عهده عقیدتی سیاسی است؛ چاپ و انتشار کتاب و مجلات مختلف ، شناخت شهدای ارتش به نسل جدید از فعالیت ها و دستاوردهای سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است که باید بتوانیم با این پشتوانه محکم همچنان روحیه حزب اللهی و مکتبی بودن را حفظ کنیم.

گزارش از فاطمه نادری

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.