سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

27درصد وقوع قتل در کرمان کاهش یافته است

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان از کاهش 27درصدی وقوع قتل در کرمان در سال 96 نسبت به سال ماقبل آن خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سجاد علیدادی سلیمانی بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت : با اقدامات موثر دستگاه قضائی در رابطه با پیشگیری از وقوع جرائم و هماهنگی به عمل آمده با دستگاه ذیربط و تلاش های پلیس آگاهی شهرستان کرمان کشف و دستگیری متهمین پرونده های قتل در شهرستان کرمان در سال 96 نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش داشته است.


وی افزود : 54 درصد از قتل های شهرستان کرمان ناشی از اختلافات خانوادگی می باشد و ضرورت دارد خانواده ها به امر خود مراقبتی توجه ویژه ای داشته باشند.


سجاد علیدادی سلیمانی اظهار داشت: لازم است افراد بنیان های خانواده خود را حفظ کنند و مدام به فکر مراقبت از یکدیگر باشند اگر خانواده از هم گسسته شود و روابط بین اعضا به ویژه پدر و مادر متناسب با آداب و سنت اسلامی نباشد و یا خانواده دچار آسیب های اجتماعی شود، کارکرد لازم در حفظ کیان خانواده صورت نمی‌‎پذیرد.


این مقام قضائی تصریح کرد: انتخاب سبک زندگی و معاشرتی غلط که افراد چه با خانواده خودشان و چه با افراد غریبه دارند در وقوع اینگونه بزه ها موثر است.


بازپرس شعبه هشت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: در اغلب خانواده هایی که افراد آنها مرتکب قتل می شوند، بدبینی و دروغ رواج دارد.


علیدادی سلیمانی گفت : از دیگر عوامل وقوع قتل در شهرستان کرمان ناتوانی در کنترل خشم و رفتارهای هیجانی می باشد که به صورت عصبانیت آنی و در پی مشاجره بر سر موضوعات کم اهمیت رخ می‌دهد.


وی ادامه داد: امروزه با گسترش شهر نشینی و ازدیاد و تراکم جمعیت و توسعه صنایع به نظر می رسد که برخی افراد از نظر روانشناسی دچار اضطراب و تشویش باطنی شده اند و با کوچکترین بهانه ای عقل، منطق و صبر را از دست داده و دست به خشونت و رفتارهای پر خطر می زنند.


بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان اعلام کرد: برخورد نامناسب والدین با نیازهای فرزندان، تشویق رفتارهای پرخاشگرانه، بدآموزی حاصل از وسایل ارتباط جمعی، عوامل اقتصادی، ضعف بنیه اخلاقی و اعتقادی از عوامل بروز خشم و در نتیجه وقوع قتل می باشند.


علیدادی سلیمانی گفت: ضعف اعتقادات مذهبی و اسلامی، برنامه های ماهواره ای، بازی های رایانه ای و عدم استفاده صحیح از فضای مجازی نیز از دیگر عوامل بروز خشونت و پایین آمدن آستانه تحمل می باشد.


وی اظهار داشت: جدی گرفتن آموزش به خانواده ها و افراد خصوصاً در حوزه قوانین و مقررات، مهارت های زندگی، کنترل خشم و دست نزدن به اعمال ممنوعه یکی از راهکارهای کاهش آسیب ها و وقوع بزه در جامعه می‌باشد.


علیدادی سلیمانی گفت: سهم حالات غیرعادی و تحریک‌پذیری پس از مصرف مشروبات الکلی و استعمال موادمخدر و نیز استفاده از سلاح سرد به ویژه چاقو در وقوع درگیری های منجر به قتل غیرقابل انکار می باشد.


وی ادامه داد: این امر نشانه تنزل وضعیت بهداشت روانی می باشد و شایسته است رسانه های ارتباط جمعی نسبت به پیامدها و آثار سوء مصرف این مواد از جنبه اگاهی بخشی به افراد در جامعه به صورت فراگیر و مستمر اطلاع رسانی دقیق و شفاف به عمل آورند.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.