رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال ۸۰۵ فقره حکم قطعی به نفع دولت در دادگاه و ۴۸۱ تصمیم قضائی در دادسرا برای استرداد و اعاده اراضی دولتی صادر شده است و در این خصوص ۸۱۸ نفر متهم تحت تعقیب قضائی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال ۸۰۵ فقره حکم قطعی به نفع دولت در دادگاه و ۴۸۱ تصمیم قضائی در دادسرا برای استرداد و اعاده اراضی دولتی صادر شده است و در این خصوص ۸۱۸ نفر متهم تحت تعقیب قضائی قرار گرفته اند.

وی افزود: در سال ۹۶، ۱۵۴۲ هکتار از اراضی ملی استان کرمان از ید متجاوزین رفع تصرف شده است.

رییس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: ۱۸۱ فقره پرونده در خصوص حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی تشکیل و اجازه تغییر کاربری داده نشده و در این مورد متهمان به پرداخت مبلغ دو میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

وی اضافه کرد: ظرف چند سال گذشته استان کرمان در حوزه صیانت از حقوق بیت المال از جمله تثبیت مالکیت و اعاده اراضی ملی جزو استان‌های برتر و مطرح کشور است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: این موفقیت‌ها با اراده جمعی، همدلی و هماهنگی محقق شده و همکاری مسوولان استان توانسته این برکات را به بار بیاورد.

موحد با بیان اینکه امیدواریم هر سال شاهد کاهش تعرض به اراضی ملی و افزایش تثبیت و بهره برداری از اراضی دولتی برای توسعه کشور باشیم، تصریح کرد: در تثبیت مالکیت اراضی ملی کار بزرگی صورت گرفته و باید بودجه کار تامین شود، زیرا تثبیت مالکیت امر مهمی است.

انتهای پیام/ی

باز پس گیری اراضی ملی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.