رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به عنوان نماینده دولت و حامی کشاورزان از طریق مراجع قضایی از حقوق گندمکاران متضرر دفاع می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید یعقوب موسوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، گندم را یکی از محصولات استراتژیک کشور دانست و گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی درسال زراعی گذشته توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با همکاری بخش های خصوصی میزان 8 هزار و 214 تن انواع گندم های سازگار با این منطقه تولید و بین کشاورزان توزیع شد.

وی میزان سطح زیرکشت گندم در جنوب استان کرمان را بالغ بر 37 هزار و 600  هکتار اعلام کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده در جنوب استان کرمان توصیه کردیم میزان حدود120تا150کیلو گرم و در کشت های دیر حداکثر180کیلوگرم بذر مصرف شود.

موسوی تصریح کرد: زمان کشت توصیه شده برای گندم در جنوب استان کرمان از نیمه آبان تا آخر آذرماه است و بعد از آن کشت گندم توصیه نمی شود.

وی یادآور شد: براساس تقویم کاشت سال های پیش، متاسفانه برخی از شهرستان ها مانند فاریاب پس از کشت ذرت،  بسیار دیرهنگام نسبت به کشت گندم اقدام می کردند و در بهترین شرایط 2 تن عملکرد آنها کاهش پیدا می کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در بخش دیگری از سخنانش، بیان داشت: متاسفانه تعدادی افراد سودجو  بدون مجوز و اطلاع جهاد کشاورزی در توزیع بذر گندم مستقیماً وارد معامله با کشاورزان شده اند و مقداری گندم که اصلا  بذری نبوده و از ارقام مختلف به صورت مخلوط بوده و  برخی از آنها نیز گندم های پاییزه یا اصطلاحاً سرحدی یا سردسیری هستند بین کشاورزان توزیع کرده اند.

موسوی با اشاره به اینکه بذر هایی که مورد تایید کمیته سازمان جهاد کشاورزی است لیبل دار، کاملاً استاندارد و دارای برچسب گواهی  تایید هستند، گفت: هیچ مسولیتی متوجه سازمان جهاد کشاورزی نیست چرا که این کشاورزان از ما بذر تهیه نکردند ولی برای حمایت از کشاورزانی که متضرر شده اند به عنوان دولت و حامی کشاورزان ازطریق مراجع قضایی شکواییه ای تنظیم کرده ایم.

وی تصریح کرد: در دیدار نوروزی با رییس دادگستری شهرستان جیرفت نیز این مورد مطرح شد و وی نیز برای پیگیری و احقاق حقوق کشاورزان قول همکاری دادند.

موسوی یادآور شد: کشاوران می توانند از طریق مراجع قانونی در هر شهرستان از هرکسی که بذر تهیه کردند شکایت کنند و مطمئن باشند دولت و سازمان جهاد کشاورزی از حقوق آنها دفاع می کند.

انتهای پیام/ب

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از حقوق گندمکاران متضرر دفاع می کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار