رییس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به بروز خشکسالی و سرمازدگی‌های اخیر از ارائه تسهیلات در زمینه گلخانه و اشتغال روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،
 جشن کاداستر بمناسبت پایان تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی ملی شهرستان انار در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

در این مراسم سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی  با اشاره به بروز خشکسالی و سرمازدگی‌های اخیر از ارائه تسهیلات در زمینه گلخانه و اشتغال روستایی خبر داد.

وی همچنین از تغییر کاربری و واگذاری زمین بدون محدودیت به متقاضیان حوزه صنعت، صنایع تبدیلی و هرگونه فعایت اقتصادی که به اشتغال و تولید منجر شود خبر داد.

وی همچنین با عنوان اینکه استان کرمان رتبه دوم در زمینه تولیدات گلخانه‌ای در کشور را به خود اختصاص داده افزود: مردم شهرستان بایستی به سمت کشت‌های کم آب حرکت کنند.

 طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هم با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها مربوط به مالکیت اراضی میباشد که با این طرح ورودی پرونده‌ها به مراکز مذکور کاهش می‌یابد افزود :استان کرمان ۳ سال متوالی رتبه برتر کشور در زمینه تثبیت اراضی را به خود اختصاص داده است و در سال آینده با همکاری بنیاد مسکن استان واگذاری سند‌های روستایی نیز انجام خواهد شد.

رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی استان نیز ضمن ارایه گزارشی در خصوص عملکرد این اداره کل در تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی ملی شهرستان انار افزود: ۸۵ درصد کاداستر در کشور مشمول اراضی ملی است.

در پایان این مراسم آخرین سند کاداستر به مساحت ۱۱ هزار متر مربع تحویل منابع طبیعی استان گردید که در مجموع قریب به ۱۸۰۰۰۰ هکتار اراضی شهرستان تثبیت شده است.

شهرستان انار اولین شهرستان استان میباشد که در زمینه تثبیت و صدور سند مالکیت اراضی، جشن کاداستر برگزار کرد.

انتهای پیام/ی

جشن کاداستر در شهرستان انار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار