سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فنونی زاده: اختلاف برانکو و مسلمان باید با وساطت حل شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اختلاف برانکو با مسلمان مشهود است و یکی از اعضای تیم پرسپولیس باید وساطت کند تا کدورت‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  مرتضی فنونی زاده 2 بهمن 1339 در تهران به دنیا آمد. او به همراه برادرش مهدی به فوتبال علاقه داشت و این رشته ورزشی را به صورت حرفه ای پیگیری کرد. فنونی زاده سابقه بازی در تیم های فوتبال راه آهن، سرباز، شاهین تهران، پرسپولیس و پورا را دارد. او 17 بازی ملی در کارنامه فوتبالی خود دارد و گلی در تیم ملی به ثمر نرسانده است. به هر حال فنونی زاده یکی از بهترین مدافعان در دوران فوتبالی خود بوده و پرسپولیس با حضور این بازیکن از خط دفاع مستحکم تری برخودار بود. درباره مسائل مختلف فوتبال با فنونی زاده صحبت کردیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

مرتضی فنونی زاده درباره بازی برگشت پرسپولیس برابر السد قطر اظهار کرد: انگیزه بازیکنان پرسپولیس بعد از قهرمانی زود هنگام در لیگ برتر کاهش یافته است و آنها در بازی های اخیر خوب بازی نمی کنند. به بازی های لیگ قهرمانان آسیا خوش بین نیستم چرا که برانکو از مسلمان و رسن در این رقابت ها استفاده نمی کند.

شانس با برانکو یار است

او ادامه داد: برخورد با رامین رضائیان درباره مسلمان هم تکرار شده است و برانکو کم لطفی می کند که از مسلمان استفاده نمی کند. اگر این بازیکن برابر السد قطر بازی نکند نشان دهنده لجبازی برانکو با بهترین پاسور لیگ برتر است. البته شانس با برانکو یار است که تیمش بدون مسلمان هم نتیجه می گیرد و کارشناسان کمتر از او انتقاد می کنند. تیم پرسپولیس در بازی با پارس جنوبی جم طرح و برنامه ای نداشت و نبود مسلمان در این بازی احساس می شد.

برانکو باید دست از لجبازی با مسلمان بردارد

فنونی زاده بیان کرد: بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که شرایط لیگ برتر با لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است و انگیزه شان را نباید از دست بدهند. بازیکنان شاخصی همانند مسلمان حقشان است که بازی کنند و برانکو باید دست از لجبازی بردارد و از این بازیکن برابر السد قطر استفاده کند. یکی از اعضای پرسپولیس باید واسطه شود تا کدورت ایجاد شده میان برانکو و مسلمان را حل کند.

اختلاف برانکو و مسلمان مشهود است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره این سئوال که برانکو اعلام کرده است رابطه اش با مسلمان شکرآب نشده است، تصریح کرد: برانکو برای اینکه افکار عمومی را راضی نگه دارد اختلافش با مسلمان را تکذیب کرده است. اختلاف این 2 نفر با یکدیگر مشهود است.

مسلمان همانند رضائیان از پرسپولیس فرار می کند

او درباره اینکه گفته می شود اختلاف برانکو با مسلمان از بازی با الهلال عربستان شروع شده است، بیان کرد: اختلاف برانکو با مسلمان فقط مربوط به بازی با الهلال عربستان نیست. در دیدار با استقلال هم مسلمان باند دستش را درآورد و این موضوع باعث ناراحتی برانکو شد. به هر حال سرمربی پرسپولیس باید کدخدامنشانه با مسلمان برخورد کند. سرمربی پرسپولیس قصد دارد مسلمان را همانند رضائیان فراری بدهد.

ربیع خواه به درد پرسپولیس نمی خورد

فنونی زاده درباره اینکه قرار است قرارداد ربیع خواه از سوی مسئولان پرسپولیس تمدید شود، بیان کرد: ربیع خواه زحمت زیادی می کشد اما پرسپولیس نیاز به بازیکن بزرگ دارد. او بازیکن خوبی است اما با این شرایط به درد پرسپولیس نمی خورد . این بازیکن 3 سال است در پرسپولیس حضور دارد اما یک پاس گل هم نداده است. کمال کامیابی نیا بهتر از این بازیکن  بازی می کند. نحوه بازی ربیع خواه به دل هواداران نمی نشیند و او نتوانسته توانایی خود را در این تیم نشان بدهد.

خارج کردن ژاوی از بازی فایده ای ندارد

پیشکسوت پرسپولیس درباره حضور ژاوی در بازی با پرسپولیس تصریح کرد: ژاوی همواره بازیکن بزرگی بوده است و خارج کردن این بازیکن از بازی فایده ای ندارد چرا که او دریبل زن نیست. پورعلی گنجی هم بهترین مدافع وسط است و بازیکنان پرسپولیس باید مراقب این بازیکن باشند و یارگیری مستقیم از این بازیکن انجام بدهند.

پرسپولیس باید مراقب ضدحملات تیم السد قطر باشد

او ادامه داد: تیم السد قطر برای کسب حداقل امتیاز به مصاف پرسپولیس می رود چرا که این تیم صدرنشین گروه C است. به هر حال پرسپولیسی ها مراقب ضدحملات این تیم قطری باشند.

اختلاف برانکو و کی روش حل نمی شود

فنونی زاده درباره اختلاف برانکو و کی روش بیان کرد: مدتی پیش برانکو گفت که ملی پوشان پرسپولیس خسته به ترکیب تیم باز می گردند این موضوع باعث ناراحتی کی روش شد. برانکو به عنوان جانشین کی روش بعد ازجام جهانی مطرح می شود و اختلاف این 2 نفر حل نمی شود. این 2 مربی خارجی با هم سازش ندارند و شاید اختلافات را به صورت ظاهری کنار بگذارند اما هیچ وقت با یکدیگر دوست نمی شوند. برانکو به کی روش طعنه می زند که طی 45 روز چند بازیکن  همسطح رونالدو و مسی تحویل تیم ملی بدهد.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اردوهای بلندمدت منسوخ شده است اما با توجه به اینکه تیم ملی برای بازی های جام جهانی باید آماده شود برگزاری اردوهای چند روزه مشکلی ندارد.

بعید می دانم تیم ملی به مرحله بعد جام جهانی روسیه صعود کند

فنونی زاده درباره اینکه تیم ملی به مرحله بعد جام جهانی2018 روسیه  صعود می کند، گفت: بعید می دانم که این اتفاق رخ بدهد و ما نباید خودمان را گول بزنیم چرا که با حریفان قدرتمندی مواجه هستیم. یکی از تیم های اسپانیا و پرتغال به مرحله بعد جام جهانی صعود می کنند. مراکش تیم قدرتمندی است و  تیم ملی بازی سختی برابر این تیم آفریقایی دارد. به هر حال مراکش در صورتی که امتیازهای لازم را کسب کند به طور حتم یکی از تیم های صعود کننده به مرحله بعد جام جهانی است.

او درباره عملکرد تیم ها در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: تیم فوتبال پرسپولیس اوایل فصل هفدهم امتیازهای لازم را کسب کرد و در نهایت توانست قهرمان زود هنگام  لیگ هفدهم شود. تیم استقلال هم وضعیتش همانند تیم پرسپولیس در فصل گذشته بود که در ابتدای فصل در انتهای جدول قرار داشت اما با حضور شفر جایگاهش  در جدول رده بندی ارتقا پیدا کرد و در کورس مدعیان کسب سهمیه آسیایی قرار گرفت.

استقلال با قهرمانی در جام حذفی مزد زحمات خود را می گیرد

کارشناس فوتبال درباره عملکرد استقلال با هدایت شفر بیان کرد: به طور حتم تیم استقلال در جام حذفی قهرمان می شود و مزد زحماتش را با قهرمانی در این رقابت ها می گیرد . تیم های استقلال، ذوب آهن و سایپا نسبت به سایر تیم ها  بیشترین شانس را در کسب سهمیه آسیایی دارند.

پرسپولیس با مشکل تراکتورسازی مواجه نمی شود

او درباره نتایج ضعیف تراکتورسازی تصریح کرد: برخی از افراد معتقدند که پرسپولیس هم به علت محرومیت نقل و انتقالاتی در فصل آینده  با مشکل تراکتورسازی مواجه می شود اما این اتفاق برای سرخپوشان پایتخت رخ نمی دهد چرا که بازیکنان جوان خوبی داریم و می توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. تیم تراکتورسازی از بازی های  لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد و باید تمرکز خود را روی بازی های باقی مانده لیگ برتر بگذارد تا در جمع گزینه های سقوط به لیگ دسته یک قرار نگیرد.

مشکلات تراکتورسازی ریشه ای باید حل شود

فنونی زاده درباره احتمال تغییر و تحولات در مدیریت و کادر فنی تراکتورسازی گفت: آجرلو مدیر عامل تراکتورسازی زحمت زیادی می کشد و مشکلات این تیم ریشه ای است که باید حل شود. این تیم تبریزی با کمبود بازیکن مواجه است. مسئولان تراکتورسازی به جای خرید مربی میلیاردی چند بازیکن جذب می کردند تا با مشکل مواجه نمی شدند.

تیم مشکی پوشان خراسان 5 سال دیگر هم به لیگ برتر بازنمی گردد

فنونی زاده درباره سقوط تیم مشکی پوشان دیار خراسان به لیگ دسته یک اظهار کرد: تیم مشکی پوشان از سوی مسئولان ورزش حمایت نشد و فقط هواداران از این تیم پشتیبانی کردند. به هر حال هواداران متمولی در مشهد حضور دارند که توانایی کمک به تیم شهر خود را دارند تا مشکلاتش برطرف شود. تیم مشکی پوشان تا 5 سال دیگر هم نمی تواند به لیگ برتر باز گردد. این تیم نیاز به حمایت مالی دارد تا دوباره به سطح اول فوتبال کشورمان برگردد.

کارشناس فوتبال درباره حضور تیم های خصوصی در انتهای جدول رده بندی گفت: تیم های فوتبال که خصوصی اداره می شوند از حمایت مالی برخوردار نیستند و  برخی از افراد  برای مشهور شدن مالکیت تیم های فوتبال را برعهده می گیرند و آنها زمانی که می بینند از سوی مسئولان حمایت نمی شوند از سرمایه گذاری در فوتبال دلسرد می شوند. به هر حال وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم باید از تیم های خصوصی حمایت کنند تا مالکان این تیم ها به سرمایه گذاری ترغیب شوند. 

کارشکنی برخی از مسئولان فوتبال ثابت شده است

او درباره فساد در فوتبال بیان کرد: فساد در فوتبال وجود دارد و مراجع قضایی باید به این موضوع رسیدگی کنند. کارشکنی برخی از مسئولان فوتبال ثابت شده است اما تاکنون برخوردی با متخلفان صورت نگرفته است. برخی از مدیران، فوتبالی نیستند و حتی فوتبالیست های قدیمی را از فدراسیون فوتبال برکنار کردند. تیم ملی فوتبال ما پتانسیل دارد که بدون رئیس فدراسیون هم به جام جهانی صعود کند. مسئولان فوتبال فقط حضور فیزیکی در محل فدراسیون دارند و کار مفیدی  انجام نمی دهند. در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال فقط یک نفر کاندید می شود و همان یک نفر هم رئیس می شود. دادکان فرد کاربلدی است و سکان مدیریت فدراسیون فوتبال را باید به او بسپارند.

فنونی زاده در پایان درباره جادوگری در فوتبال خاطر نشان کرد: جادوگری در فوتبال را قبول ندارم چرا که تاکنون مشاهده نکردم. در دوران فوتبالی ما جادوگری نبود و ما  با خوردن آبگوشت و دیزی برابر حریفان خود به برتری می رسیدیم.

انتهای پیام/

اظهارات فنونی زاده درباره وضعیت فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.