سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسد به روسیه می‌‌رود

رئیس‌جمهور سوریه در جریان دیدار با نمایندگان پارلمان روسیه دعوت این کشور برای سفر به منطقه خودمختار خانتی-مانسی را پذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد نمایندگان پارلمان روسیه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دیدار کردند.

اسد روز یکشنبه در دیدار با گروهی از نمایندگان پارلمان روسیه گفت حملات موشکی غربی‌ها به کشورش، اقدامی تجاوزگرانه بود.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از این نمایندگان پارلمان این کشور گزارش دادند: اسد روحیه بسیار خوبی داشت و از سامانه‌های دفاع هوایی دوره شوروی سابق که سوريه با استفاده از آنها، حملات غربی‌ها را دفع کرده بود، تمجيد کرد. 

در این دیدار، موضوع تحویل سامانه‌های دفاع هوایی روسیه به سوریه مورد بحث قرار نگرفت ولی  اسد دعوت نمایندگان روسیه برای سفر به منطقه خودمختار «خانتی مانسی» در روسیه را پذیرفت. زمان این سفر مشخص نیست.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار همچنین تاکید کرد: «مردم سوریه پس از حملات موشکی علیه این کشور، دیگر ترسی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ندارند.»

یک نماینده پارلمان روسیه نیز به نقل از اسد گفت: «ما از دهه ۱۹۹۰ می‌بینیم که آمریکایی‌ها در فیلم‌های خود تجهیزات روسی را ضعیف نشان می‌دهند در حالی که همگان دیدند چه کسی ضعیف است.» 

شایان ذکر است، آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه به بهانه حمله شیمیایی هفتم آوریل منتسب به دولت سوریه در شهر دوما تحت کنترل تروریست‌ها، بدون مجوز سازمان ملل متحد حملاتی هوایی علیه سوریه انجام دادند.

انتهای پیام/ 

دیدار اسد با نمایندگان پارلمان روسیه

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، بشار اسد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.