سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

اجرای عدالت اجتماعی در جامعه بالاترین عبادت و هدف بعثت پیامبراست

امام جمعه بافق گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) با بعثت خود موجی از عدالت خواهی و آگاهی را در جامعه بشریت ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی؛ امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت فرا رسیدن عید سعید مبعث سالروز بعثت خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) اظهار داشت : بعثت رسول اکرم (ص) بزرگترین حاثه تاریخ جهان است با بعثت خود موجی از عدالت خواهی و آگاهی را در جامعه بشریت ایجاد کرد.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: توحید، عدالت خواهی و پیاده کردن احکام الهی و مکارم اخلاق از بالاترین هدف بعثت پیامبر گرامی اسلام است و همه ی انبیاء الهی و ائمه اطهار سعی کردند جامعه انسانی را با این موضوعات و فلسفه بعثت هدایت کنند تا به رشد و کمال واقعی برسد.

وی به بررسی دیگر ابعاد بعثت پرداخت و بیان داشت : پیاده کردن عدالت در جامعه انسانی بالاترین عبادت است و پیامبر اسلام همواره با دعوت مردم به خداپرستی و مبارزه با طاغوت و توجه به اخلاقیات این موضوع را تکامل بخشید.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به 26 فروردین سالروز عروج آیت الله شیخ محمد تقی بافقی اشاره کرد و به تحلیل شخصیت و زندگانی این عارف مجاهد بافقی پرداخت و گفت: آیت الله شیخ محمد تقی بافقی پشتوانه ای بزرگ برای حوزه علمیه قم و فردی شجاع و نترس بود.

حجت الاسلام سلیمانی همچنین با بیان برخی از مبارزات این مجاهد ستوه افزود: نخستین فردی که به رضا شاه پهلوی امر به معروف و نهی از منکر کرد و در این راه به شهادت رسید آیت الله شیخ محمد تقی بافقی بود.

وی همچنین روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامیداشت  و عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ، برگرفته از مکتب حضرت امام (ره) و فرهنگ اصیل اسلامی است.

امام جمعه بافق به اقتدار ارتش اشاره کرد و افزود: کشور ایران به برکت نهادهایی که به فرمان امام (ره) تشکیل شد، 40سال است که با تمام قدرت در مقابل زورگویی های دشمنان ایستادگی کرده است.


 حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج در عید نوروز اشاره کرد و گفت: کشور ما ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه های علمی ، اقتصادی و اجتماعی دارد که باید این ظرفیت ها را شناسایی و آن را برای ساختن ایرانی شکوفا بکار برد.

وی به توانمندی های برتر نظام و انقلاب در همه ی زمینه ها اشاره کرد و بیان داشت : باید با توجه به توانمندی نخبگان داخلی ، کالاهای داخلی را ساخت و مصرف کرد.

ضرورت شکر گذاری جهت نزول رحمت الهی، استفاده درست از منابع خدادادی و تشریح اثرات صفات اخلاقی چون حسن خلق ، سکوتو کنترل زبان و دست برای موفقیت در برابر چالش های زندگی و... از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ غ

خطبه های نماز جمعه بافق

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.