سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت‌های گردشگری چناران باید به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شوند

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران گفت: چناران دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی است که از این ظرفیت می‌توان در جهت توسعه، رشد و مهاجرت معکوس به روستا‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران افزود: صنعت نوپای گردشگری با گردش مالی سالانه میلیارد‌ها دلار، اکنون به عنوان یکی از جذاب‌ترین سرمایه گذاری‌ها است که می‌توان آن را به ده‌ها شاخه مختلف تقسیم کرد.

وی گفت:بحث بوم گردی، طبیعت گردی، ایجاد مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌ها برای جذب گردشگر و ماندگاری مسافر است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران افزود: تفریح و گردشگری همواره یکی از نیاز‌های بشر است و از آن می‌توان برای ظرفیت منحصر به فرد سرمایه‌گزاری برای تمام فصول یاد کرد.


طاهریان گفت: شهرستان چناران پتانسیل‌های گردشگری و طبیعت بکری دارد که تاکنون به خوبی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی نشده است.
 
وی افزود:از جمله نقاط گردشگری آن که هرساله مسافران و گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند و زیرساخت‌های آن در جهت ارائه خدمات به گردشگران، نیازمند جذب سرمایه گذار است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران با اشاره به مناطق گردشگری این شهرستان گفت: از مناطق دیدنی چناران می‌توان به برج نجونی رادکان، آبشار اخلمد، رباط سید آباد، چشمه سبز گلمکان و هم‌چنین روستا‌های پلکانی این شهرستان نام برد.

طاهریان مقدم گفت: در روستای رادکان با کمک بخش خصوصی یک اقامت‌گاه بوم گردی و یک خانه مسافر برای ارائه خدمات به گردشگران فعال است و در آینده نزدیک دومین اقامت‌گاه رادکان افتتاح می‌شود.
 
وی افزود:به‌جز رادکان روستا‌های اخلمد، فریزی، اسجیل، بقمچ با توجه به سرسبزی و معماری پلکانی و طبیعت بکر آن قابلیت ایجاد اقامت‌گاه بوم گردی دارند که برخی از آن‌ها اقداماتی در این خصوص انجام داده اند و نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
 
انتهای پیام// م. ط
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.