سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان مطرح کرد؛

لزوم داشتن الگوی کشت مناسب برای جلوگیری از کم آبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: الگوی کشت مناسب با کم آبی در استان می‌تواند از خسارات احتمالی به منابع آبی و متضرر شدن کشاورزان جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه کم آبی و خشکسالی در سطح لرستان فراگیراست اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی بایستی در عملیاتی نمودن برنامه‌های سازگاری با کم آبی و خشکسالی شرکت آب منطقه‌ای را یاری دهند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی لرستان بایستی با برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم با شرکت آب منطقه ای، نسبت به ارائه الگوی کشت متناسب با شرایط کم آبی و ظرفیت موجود منابع آبی اقدام کند تا از وارد شدن خسارات به منابع آبی و متضرر شدن کشاورزان جلوگیری شود.

وی همچنین با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از آب رودخانه ها، حق آبه زیست محیطی است، اظهار کرد: مدیریت محیط زیست استان باید در این شرایط به طور جدی به بحث‌های آبی ورود پیدا کرده و ضمن دفاع از حق آبه‌های زیست محیطی رودخانه‌ها، شرکت آب منطقه‌ای را در این برهه زمانی یاری داده، تا از خشک شدن رودخانه‌ها و منابع آبی لرستان و وقوع فجایع زیست محیطی آبی جلوگیری شود.

میرزایی اظهار امیدواری کرد با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با مشارکت همه ذینفعان منابع آبی از جمله مشارکت گسترده مردم و کشاورزان و همراهی اصحاب رسانه لرستان و با مدیریت صحیح از شرایط سخت پیش رو عبور کنیم.

انتهای پیام/د

الگوی کشت مناسب از خسارات به منابع آبی جلوگیری می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.