مدیر امور آب منطقه ای بروجرد مطرح کرد؛

کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت توجه جدی داشته باشند

مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: با توجه به این که در الگوی کشت کشاورزان می‌توانند ۱۰ درصد را به کشت محصولات آبدوست اختصاص دهند، اما کم آبی و خشکسالی به اندازه‌ای است که کشت محصولات آبدوست باید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛امین بهنیا، مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: مدت‌ها قبل الگوی کشت برای کشاورزان تعریف شد که از این مقدار می‌توانند ۱۰ درصد از کشت را به محصولات آبدوست اختصاص دهند، اما امسال با توجه به کمبود بارش‌ها و خشکسالی نیاز است برای رفع مشکلات بی آبی این درصد از کشت نیز کاهش یابد.

وی افزود: کشت محصولاتی مانند برنج، هندوانه و پیاز به دلیل آبدوست بودن سبب می‌شود تا بحران کم آبی بیشتر شود و به همین دلیل امسال کشت محصولات آبدوست مانند برنج در کل کشور به جز استان‌های شمالی ممنوع است.

بهنیا بیان کرد: متاسفانه علیرغم توصیه‌ها و هشدارها، اما عده‌ای این روز‌ها در بروجرد زمین کشاورزی را برای کشت برنج آماده می‌کنند که این اقدام سبب می‌شود تا کم آبی تشدید گردد.

وی افزود: به نظر می‌رسد الگوی کشت به خوبی رعایت و اجرا نمی‌شود و امسال انتظار می‌رود کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت توجه جدی داشته باشند.

مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: حدود ۸۸ چاه غیر مجاز کشاورزی در شهرستان بروجرد وجود دارد که تا کنون ۶۰ حلقه مسدود و تعیین تکلیف شده اند و پرونده ۲۸ حلقه دیگر نیز در دستگاه قضایی در حال پیگیری است که بعد از تعیین تکلیف مسدود شوند.

انتهای پیام/د

کشت محصولات آبدوست با توجه به کم آبی باید کاهش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.