فرماندار ازنا خبرداد؛

به صدا درآمدن زنگ خطر کمبود آب در شهرستان ازنا

فرماندار ازنا گفت: در شهرستان ازنا تا کنون ۷۰ درصد میزان بارندگی کاهش پیدا کرده است که با این امر زنگ خطر چالش آب را در این شهرستان به صدا در آمده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمدی نژاد فرماندار شهرستان ازنا ضمن ارائه تذکر به مسئولین حاضر در جلسه به منظور بکار گیری تمام تلاش خود جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم و رسیدگی به امورات آنها، نکاتی در خصوص اجرای این سند یاد آور شد.

 فرماندار ازنا در ادامه با پرداختن موضوع جلسه گفت: در شهرستان ازنا تا کنون ۷۰ درصد میزان بارندگی کاهش پیدا کرده است که با این امر زنگ خطر چالش آب را در این شهرستان به صدا در آمده است.

 وی افزود: جهت جلوگیری از هدر رفت آب می‌بایست طرح الگوی کشت در شهرستان ازنا با دقت بالا و نظارت جهاد کشاورزی اجرا شود که در خلال این کار مصرف آب چاه‌های کشاورزی و کنترل کشت محصولات آبدوست و فعالیت هویج شویی‌ها نیز باید تحت نظر قرار بگیرند.

 محمدی‌نژاد در ادامه گفت: یکی از راهکار‌های کنترل مصرف آب چاه‌های کشاورزی نصب کنتور‌های هوشمند می باشد که مسئولین مربوطه باید با جدیت تمام این کار را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری نمایند.

فرماندار شهرستان ازنا گفت: دولت در راستای اجرای طرح آبیاری بارانی اراضی کشاورزی، اقدامات و خدمات قابل توجهی را ارئه داده که در خلال این طرح دولت ۸۵ درصد هزینه آن را تقبل کرده که ۱۵ درصد باقی مانده آن را به تسهیلات در اختیار کشاورز قرار میدهد.

 فرماندار شهرستان ازنا در پایان گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه آبخیز داری و آبخوان داری در شهرستان ازنا و احداث سد‌ها و بند‌های خاکی میزان ۵ میلیون متر مکعب آب در شهرستان ذخیره می‌شود که باید با توجه به وضعیت موجود با مطالعه کارشناسی تا حد امکان این ظرفیت را افزایش دهیم.

 وی در ادامه گفت: با توجه به شکل محیطی منطقه با احداث سد‌های زیر زمینی، باید از خروج آب‌های زیر سطحی از حوزه شهرستان جلوگیری نمود.

انتهای پیام/د

زنگ خطر چالش آب در شهرستان ازنا به صدا در آمده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.