سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک گزارش داد؛

افزایش شک و تردید‌ها درباره صحت ماجرای مسمومیت اسکریپال و دخترش در سالزبری

تردید‌ها درباره صحت ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روس پس از روند بهبودی سریع او، موجب بروز شک و تردیدهایی درباره این موضوع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان اسپوتنیک در مطلبی نوشت: سرگئی اسکریپال و دخترش در حالی مراحل بهبودی را به خوبی طی می کنند که پیشتر خبرها حاکی از شرایط وخیم و رو به مرگ آنها بود. در حال حاضر اسکریپال و دخترش هر دو به هوش آمده و از وضع بحرانی خارج شده اند و رو به بهبود هستند.

دکتر «آلستر هی» استاد تمام سم شناسی محیطی در دانشگاه لیدز انگلیس، در مصاحبه با اسکای نیوز درخصوص به هوش آمدن معجزه وار اسکریپال اینطور گفت: «گاز اعصاب، کشنده است. به همین دلیل است که از چنین گازی به عنوان سلاح شیمیایی استفاده می شود. اگر شما در معرض مقادیری از این گاز قرار بگیرید، قطعا خواهید مرد.» وی همچنین افزود گاز اعصاب بر سیستم عصبی انسان تاثیر مستقیم می گذارد و منجر به ایست قلبی و حتی خفگی می شود.

آلستر هی در ادامه به هوش آمدن اسکریپال و دخترش را شبیه یک معجزه دانست و جان سالم به در بردن آنها از این حادثه را نتیجه تلاش بی بدیل پزشکان انگلیسی خواند! وی گفت در غیر این صورت این دو نفر بی شک باید کشته می شدند. این متخصص سم شناسی همچنین توضیح داد هیچ درمان قطعی و معجزه واری برای مسمومیت با گاز اعصاب وجود ندارد؛ زیرا آنزیمی که بتواند در مقابل اثرات این گاز شیمیایی مقاومت کند، هنوز ناشناخته است.

کاربران شبکه های مجازی انگلیس نیز با بی اعتمادی تمام نسبت به خبر هوشیاری اسکریپال و دخترش پس از مسمومیت با گاز اعصاب واکنش نشان دادند و گمانه زنی هایی درخصوص صحت ماجرای استفاده از گاز اعصاب در مسمومیت اسکریپال را مطرح کردند.

به هوش آمدن اسکریپال در تضاد کامل با اخبار اولیه منتشر شده درخصوص گاز اعصاب استفاده شده علیه وی و اظهارات پزشکان مبنی بر وخامت اوضاع و یا اختلال مغزی مادام العمر او پس از مسمومیت با این گاز است.

برخی از این کاربران به توصیف دولت انگلیس از گاز اعصاب استفاده شده در حادثه سالزبری اشاره کردند و درخصوص به هوش آمدن اسکریپال گفتند به نظر می رسد خطرناک ترین و سمی ترین نوع گاز اعصاب جهان عملکرد موفقی نداشته است.

انگلیس در حالی روسیه را مسئول این حادثه می داند که پس از گذشت 4 هفته از مسمومیت اسکریپال، جاسوس سابق روس، لندن هنوز نتوانسته است هیچ مدرک موثقی در اثبات ادعای خود ارائه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.