سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد رئیس جمهور آمریکا از آلمان در نشست سران بالتیک

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از احداث خط لوله گازی آلمان برای واردات از روسیه و همچنین سهم پرداختی این کشور در ناتو انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از احداث خط لوله گازی آلمان برای واردات از روسیه و همچنین سهم پرداختی این کشور در ناتو انتقاد کرد.

دونالد ترامپ در جمع سران کشور‌های بالتیک در کاخ سفید گفت: «بعد از این که مهاجران به کشور آمدند، باید به دادگاه بیایند، اما تقریبا هیچ کس به دادگاه نمی‌آید. آن‌ها در کشور ما هستند. ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم زیرا قوانینی که دموکرات‌ها وضع کرده اند، بسیار رقت بار و ضعیف هستند. ما قوانین بدی برای مرز‌ها داریم. ما قصد داریم کاری در این زمینه انجام دهیم. من در حال صحبت با ژنرال ماتیس هستم و قصد داریم در سطح نظامی کار‌هایی انجام دهیم. تا زمانی که دیوار ساخته شود و امنیت مناسبی به وجود بیاید، با ارتش مرز‌ها را حفظ خواهیم کرد. این گام بزرگی است. ما واقعا قبلا این کار را انجام نداده ایم یا مطئمنا قبلا زیاد انجام نداده ایم. ما کار‌هایی را با مکزیک انجام خواهیم داد و آن‌ها باید انجام دهند درغیر این صورت، من توافقنامه نفتا را انجام نخواهم داد. نفتا برای مکزیک بسیار خوب و برای ما بد است.»

وی گفت: «بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی ما به مکزیک رفتند. میلیون‌ها خودرو در مکزیک تولید می‌کنیم که سال‌های قبل چنین چیزی نبود. این کارخانه‌ها در میشیگان، اوهایو و دیگر جا‌ها بسته شدند و اکنون با کار‌هایی که ما انجام داده ایم در زمینه مقررات و مالیات، در حال بازگشت به کشور هستند. من به مکزیک قویا گفتم شما باید درباره این کاروان‌ها (مهاجران) که می‌آیند کاری انجام دهید. من شنیدم کاروانی (از مهاجران) که از هندوراس به سمت مرکز مکزیک می‌آمد، سریعا متلاشی شد و مکزیک این کار را انجام داد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد آن‌ها این کاروان بزرگ را متلاشی کردند و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

دونالد ترامپ گفت: «آن‌ها این کار را انجام دادند زیرا ما قرار است روابطی در نفتا داشته باشیم و می‌خواهیم امنیت را در توافقنامه نفتا قرار دهیم. ما نیاز به دیوار داریم.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: «بسیاری از کشور‌ها (بودجه ناتو) را پرداخت نمی‌کنند. حتی الان، آلمان در حال پرداخت یک درصد است و حتی به صورت کامل همین یک درصد را پرداخت نمی‌کند. آلمان بدنبال خط لوله ارتباطی (واردات گاز) از روسیه است و آلمان میلیارد‌ها دلار برای انرژی به روسیه پرداخت خواهد کرد. چگونه آلمان پول زیادی را به روسیه برای خط لوله پرداخت می‌کند. این درست نیست. آلمان یک درصد پرداخت می‌کند، اما آمریکا قریب به چهار درصد را پرداخت می‌کند. آمریکا همانطور که شما گفتید هشتاد درصد از هزینه ناتو را پرداخت می‌کند. آیا فکر می‌کنید این منصفانه است. شما می‌توانید از دبیرکل ناتو آقای استولتنبرگ نیز بپرسید، به خاطر من، وی گفت که به خاطر آنچه که من به کشور‌ها گفتم، آن‌ها میلیارد‌ها دلار بیشتر از آنچه که اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهور بود، دریافت کردند. ما موضع بسیار سختی در این زمینه و روسیه گرفتیم، اما می‌گویم اگر ما روسیه را همراه خود داشتیم، این چیز خوبی بود. این شامل چین و دیگر کشور‌ها نیز می‌شود. باید صبر کنیم که زمان چه می‌گوید.»

انتهای پیام/

سخنرانی ترامپ در جمع سران کشور‌های بالتیک در کاخ سفید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.