سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدودیت‌های ترافیکی روز طبیعت در کرمان

رییس پلیس راه استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ویژه ترافیکی ۱۳ نوروز، محدودیت‌های ترافیکی روز طبیعت در نقاط مختلف استان کرمان را اعلام کرد.

سرهنگ يوسف نجفی ، رییس پلیس راه استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: در 12 و 13 فروردين "روز طبيعت" بيشترين حجم تردد در جاده هاي استان را شاهد هستیم به همين جهت براي اينكه بتوانيم از حوادث هاي رانندگي پيشگيري كنيم، طرح ويژه ترافيكي 13 نوروز اجرا می شود.

وی افزود: مطابق با كل محورهاي برون شهري كشور در جاده هاي استان كرمان در روز 13 نوروز تردد وسايل نقليه سنگين اعم از تريلر، كاميون و حتي كاميونت در تمامي محور هاي برون شهري  ممنوع است.

سرهنگ نجفي تصریح کرد: تردد موتور سيكلت ها هم در محورهاي اصلي، شرياني و حتي محورهاي فرعي و پر ترافيك كه به مناطق خوش آب و هوا منتهي مي شود نیز ممنوع است.

وی با اعلام اینکه حمل سرنشين در قسمت بار وانت بار ها اكيداً ممنوع است، یادآور شد: سوار کردن سرنشين اضافي هم ممنوع است و علاوه بر اين موارد در برخي محور ها كه حجم ترافيك سنگين است محدوديت هاي يكطرفه اعمال می شود.

رئيس پليس راه استان گفت: در جنوب استان نيز جاده جيرفت - دلفارد تا گردنه  سربيژن در روز 13 نوروز از ساعت 7 تا 12 ظهر يك طرفه خواهد بود و از روبه رو اجازه حركت داده نخواهد شد و از ساعت 15 به بعد به صورت بلعكس مسير يكطرفه خواهد شد تا زماني كه شرايط ترافيكي عادي شود.

وي پيش بيني کرد: بين ساعت 12 تا 15 روز 13 فروردين اين محدوديت ها برداشته شود و كساني كه كار ضروري دارند در اين 3 ساعت فاقد محدوديت در محورها تردد کنند.

سرهنگ نجفي بيان داشت: در شمال استان، محور هاي كرمان به سمت كوهپايه، كرمان به سمت سيرچ، همين طور سه راهي دارزين به سمت دهبكري در محدوده شهرستان بم از ساعت 8 بامداد روز 13 فروردين و از خروجي اين شهرها به سمت اين مناطق گردشگري مسير يكطرفه است و در جهت مخالف وسايل نقليه اجازه تردد نخواهند داشت و حتي وسايل امدادي و كساني كه مواد فاسد شدني و مواد سوختي حمل مي كنند اين محدوديت را شامل می شوند و تا ساعت 12 اين محدوديت اجرايي است و در بعد از ظهر از ساعت 16 به صورت بالعكس محدوديت يكطرفه اعمال مي شود.

رئيس پليس راه استان کرمان افزود: علاوه بر اينها، محدوديت هاي ديگري يراي وسايل نقليه سنگين است و درمحور بندر عباس- سيرجان، شهربابك- انار و بالعكس علاوه بر 13 نوروز از ساعت 7 بامداد تا ساعت 24  از صبح 14 فروردين شامل همه وسايل نقليه سنگين مي شود و در محور كرمان ـ راور ـ ديهوك و بالعكس نيز از ساعت7 صبح تا ساعت24 روزهاي 14 و17 فروردين ماه اين محدوديت ها اعمال خواهند شد.

وی تصریح کرد:  در مسير سيرجان ـ بافت ـ جيرفت نيز با توجه شرايط جاده اي خاص كه احتمال وقوع تصادفات وجود دارد، در 12 و 14 فروردين از ساعت 7 تا ساعت 24 ممنوعيت تردد كاميون ها و تريلر ها اعمال مي شود و البته در اين محورها كه ممنوعيت وجود دارد، وسايل نقليه سنگيني كه حامل مواد سوختي و غذاي فاسد شدني هستند و يا به دلايلي حركت آنها ضروري بوده و از پليس راهور ناجا مجوز كسب كرده اند، اجازه تردد داده می شود.

سرهنگ نجفی توصیه کرد:  اگر ضرورت ندارد از اين ترددها خوداري شود.

وی با بيان اينكه ممكن است بنا به شرايط محورها و وضعيت ترافيك به صورت مقطعي در برخي از محورهای استان محدوديت هايي اعمال شود، یادآورشد: توقعمان از شهروندان اين است كه با صبر و آرامش رانندگي کنند و ضمن همكاري با پليس بدانند كه اين محدوديت ها صرفاً براي اين است كه پليس با انجام وظايف خود در عين قاطعيت خواهان كاهش حوادث و تلفات جاده اي است.

انتهای پیام/ب

طرح ويژه ترافيكي 13 نوروز در استان کرمان اجرا می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.