سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبور امواج ناپایدار از جو استان بوشهر طی روز‌های آینده

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به عبور امواج ناپایدار از جو استان بوشهر طی روز‌های آینده گفت: کاهش دما، مواج شدن دریا و بارش باران از پدیده‌های احتمالی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، طی روز‌های جمعه تا دوشنبه آینده با عبور امواج کم دامنه و ناپایدار از جو استان، ناپایداری‌های جوی در استان افزایش می‌یابد که طی این مدت شاهد افزایش ابر و تغییرات جوی قابل ملاحظه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: روز جمعه به سبب وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی، نیمه شمالی خلیج فارس و روز‌های شنبه تا دوشنبه آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی سراسر خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

هشدار برای تردد‌های دریایی

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: روز‌های یکشنبه و دوشنبه وزش باد و تلاطم دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار است و بنابراین طی این مدت شرایط برای تردد‌های دریایی بویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی کاملا نامساعد است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت، وزش باد در منطقه و همچنین کشور همجوار (عراق)، باعث ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد و بر همین اساس غبارآلود بودن هوا و کاهش دید افقی بویژه در روز‌های شنبه و یکشنبه دور از انتظار نیست.

افت شدید دما

شفیع‌خدایی افزود: در روز‌های شنبه تا دوشنبه با نفوذ توده هوای پرفشار به جو استان و وزش باد شدید شمال غربی، دمای هوا به طور محسوسی در حدود ۴ تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیشترین افت دما در روز یکشنبه رخ دهد، گفت: در روز شنبه احتمال بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وزش باد شمالی

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: از اواخر وقت امروز، تحت تاثیر زبانه‌های امواج ناپایدار قرار می‌گیرد که در نتیجه آن از امشب تا روز جمعه سرعت وزش باد جنوبی در قسمت‌های شمالی استان، و بعد از آن اواخر روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه باد‌های شمالی در تمام مناطق استان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی و افزایش ابر، از اواخر وقت همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی تصریح کرد: در این مدت جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از اوخر وقت امشب برای قسمت‌های شمالی استان ۱۲ تا ۳۴ گاهی تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی گفت: همچنین ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۶۰ گاهی تا ۹۰ سانتیمتر و از اوخر وقت امشب برای قسمت‌های شمالی استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.