سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار اردبیل؛

فعالیت گمرک بیله سوار 24 ساعته می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل از 24 ساعته شدن فعالیت پایانه مرزی بیله سوار در آینده نزدیک خبر داد.

بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: با هدف بستر سازی برای افزایش مراودات اقتصادی استان اردبیل با کشور همسایه و با پیشنهاد استانداری، شبانه روزی شدن فعالیت گمرک بیله سوار در سفر رییس جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان مطرح و به عنوان یکی از مصوبات سفر لحاظ می شود.

وی ادامه داد: در گام اول، روزانه 5 ساعت به ساعات فعلی فعالیت پایانه مذکور اضافه و متعاقبا این زمان 24 ساعته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل افزود: از 25 اسفند سال گذشته  تا 6 فروردین امسال، نزدیک به 59 هزار نفر از مرز بیله سوار تردد کرده اند که رشد 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

حسین زاده با بیان این که در این مدت، تمام خدمات لازم از طریق گمرک و پایانه مرزی بیله سوار به مسافران آذری و ایرانی ارائه شده گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، جلسه  کارگروه ویژه مرز وزارت کشور به درخواست استاندار اردبیل با دستور ویژه درخصوص 24 ساعته نمودن گمرک بیله سوار تشکیل شد که  قبل از آن هم در جلسه کار ویژه مرزی استان این موضوع تصویب و به دستگاه های اجرایی ذی ربط ابلاغ شده بود.

وی از توسعه 400 هکتاری پایانه مرزی بیله سوار با خرید اراضی و اقدامات مربوط خبر داد و گفت: با هداف تبدیل این پایانه به شریان صادراتی کشور، شبانه روزی شدن فعالیت گمرک و پایانه مرزی بیله سوار در کارگروه ویژه وزارت کشور بررسی و با طرح ظرفیت های استان از قبیل صادرات کالا، به خصوص محصولات تولیدی استان به جمهوری آذربایجان و کشورهای آسیای میانه، تردد مسافر، ترانزیت از افزایش ساعات کاری پایانه دفاعیات لازم انجام گرفت.

معاون استاندار اردبیل همچنین از انجام مذاکرات لازم با طرف های آذری در خصوص 24 ساعته شدن فعالیت گمرک و پایانه بیله سوار خبر داد و با اشاره به جلسات هماهنگی  برگزار شده اخیر با حضور استاندار اردبیل و رئیس کل گمرکات کشور ، ادامه داد: نصب و راه اندازی دستگاه ایکس ری کانتینری و خودروئی از مصوبات این جلسه است که مقرر شده در سال جدید اقدام شود.

وی به تکمیل طرح های کشاورزی و شبکه های آبیاری پایاب سد خداآفرین که تولید محصولات کشاورزی استان را به میزان چشمگیری ارتقا خواهد داد اشاره کرد و گفت: شبانه روزی شدن فعالیت پایانه مرزی بیله سوار به عنوان حلقه تکمیلی این اقدامات، در افزایش جهشی صادرات غیرنفتی استان و کشور نیز اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ح

تردد 59 هزار نفر از پایانه مرزی بیله سوار

برچسب ها: گمرک ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.