سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاه حسین مرتضوی:

مبارزه با تروریسم، مهمترین محور نشست بین المللی تاشکند است

شاه حسین مرتضوی گفت: تلاش برای برقراری صلح، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مهمترین محورهای نشست تاشکند است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شاه حسین مرتضوی»، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: مهمترین موضوعات نشست صلح تاشکند با موضوع افغانستان، تلاش برای برقراری صلح، گفتگو با طالبان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر است.

«شاه حسین مرتضوی» در نشستی رسانه ها با بیان اینکه وزرای خارجه 23 کشور در این نشست حضور خواهند یافت افزود: تجارت و ترانزیت کالا از دیگر موضوعات این کنفرانس دو روزه است.

وی تصریح کرد: «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان که در این نشست حضور یافته است ضمن سخنرانی با شوکت میرضیایف، رئیس جمهوری ازبکستان و وزرای خارجه آمریکا، روسیه، انگلیس و نماینده ویژه اتحادیه اروپا در مورد تقویت روابط متقابل دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مرتضوی خاطر نشان ساخت که دولت افغانستان انتظار دارد کنفرانس صلح تاشکند که به مدیریت دولت ازبکستان برگزار شده است، همسویی کشورها را در مبارزه با تروریسم و مافیای مواد مخدر ایجاد کند.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان همچنین از طالبان خواست که درباره پیشنهاد صلح کابل و اراده جمعی مردم افغانستان پاسخ دهد و از طرح حکومت در روند صلح استقبال کند زیرا در غیر این صورت در برابر اراده جمعی مردم افغانستان قرار گرفته و به حاشیه خواهند رفت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.