سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنایع دستی استان بوشهر منحصر به فرد است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: صنایع دستی این استان به دلیل ظرافت و دقت بالا در کشور ممتاز و منحصر به فرد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارغوان مهدی زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید نوروزی از نمایشگاه صنایع دستی شهرستان دیر افزود: عبای سنتی، ریسیدن پشم شتر و تبدیل آن به نخ، ساز سنتی، گلافی، لنج سازی و گلیم بافی در استان برند کار است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در جشنواره فجر صنایع دستی استان در هفت رشته برگزیده که افتخار بزرگی برای استان بوشهر کسب شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهارداشت: از تولید کنندگان صنایع دستی کارگاهی، انفرادی و روستاییان بخئبی حمایت و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۳۱۵ پرونده مستقل انفرادی در حوزه مشاغل خانگی و پشتیبان برای اخذ تسهیلات بانکی معرفی شدند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان دیر گفت: شهرستان دیر از جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی و گردشگری زیادی برخوردار است و این مکان‌ها فرصت خوبی را برای گردشگران و میهمانان برای بازدید فراهم می‌آورد.

سید هادی ابطحی با اشاره به آثاری که در شهرستان دیر به ثبت رسیده است، افزود: بسیاری از آثار فرهنگی، باستانی و جاذبه‌های سیاحتی شهرستان به ثبت ملی رسیده و تلاش خواهیم کرد تا با کمک و همکاری مردم و مسئولان نسبت به جمع آوری مدارک لازم اقدام تا زمینه ثبت بقیه آثار و جاذبه‌های گردشگری شهرستان فراهم شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان دیر اضافه کرد: مسجد بردستان، چاه رمیله، محوطه بردو، تل سوزو دیر، قلعه زندان، آثار سنگی شاهزاده ابوالقاسم، آب انبار سرمستان، بقایای قلعه گنوی، قلعه بردستا، چاه سنگی جبرانی، آسیاب آبی گنوی و بقعه بی بی دولت به ثبت ملی رسیده است.

مسئول نمایشگاه صنایع دستی دیر گفت: در این نمایشگاه، صنایع دستی محلی شامل حصیر و سبد، نگارگری، مینا کاری، نقاشی چهره، صدف سازی، ویترای، زنبیل بافی، تاج و ریسه عروس، آشپزی سنتی و بافت انواع قالی و گلیم به نمایش گذاشته شده است.

لیلا گرامی منفرد افزود: علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۵ فروردین ماه جاری به محل برپایی این نمایشگاه در پارک بسیج شهر دیر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی دارد، گفت: ایجاد نمایشگاه و کارگاه آموزشی فرصتی بسیار مغتنم برای توسعه این هنر در بخش‌های مختلف این شهرستان است که نیاز به حمایت مسئولان دارد.

انتهای پیام/م

صنایع دستی استان بوشهر به دلیل ظرافت و دقت بالا در کشور ممتاز و منحصر به فرد است

برچسب ها: جشنواره فجر ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.