همزمان با پنجمین روز از تعطیلات نوروز، جشن آیینی و ملی نوروزگاه درگناوه با حضور جمعی از مسئولان و مردم محلی و مسافران و گردشگران نوروزی درکلبه فرهنگ و هنر این بندر برگزار شد.

جشن نوروزگاه در بندرگناوه برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  در این آیین برنامه‌های متنوعی شامل شاهنامه خوانی، نقالی، موسیقی سنتی، مسابقه با موضوع طبیعت و گردشگری، معرفی ظرفیت‌های بوم گردی گناوه و آیین‌های نوروز باستانی و محلی اجرا و در پایان به شرکت کنندگان نهال گل اهدا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گناوه گفت: جشن نوروزگاه که درچندین نقطه استان بوشهر پیش بینی شده، برای نخستین بار در این شهرستان باهدف آشنایی و معرفی هرچه بیشتر آیین‌های نوروزی و جاذبه‌های گردشگری به مردم و بویژه مسافران و گردشگران نوروزی به همت این اداره و همکاری انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت اجرا شده است.

حمزه بهاگیر افزود: برگزاری این رویداد فرهنگی فرصتی مغتنم برای شناساندن هرچه بهتر آیین‌های نوروزی است که از گذشته تاکنون در میان مردم مرسوم بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اظهارکرد: سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌های این اداره ازجمله انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت تعامل و همکاری وافری دارند.

انتهای پیام/م

جشن آیینی و ملی نوروزگاه درگناوه برگزار شد

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.