سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی در یک سال گذشته در آران و بیدگل تولید شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت:۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی در یک سال گذشته در آران و بیدگل تولید شد که این شهرستان را با ۶۰ درصد تولید کل، در رتبه نخست تولید فرش کشور قرار داده است.

مجتبی محلوجی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: صادرات محصولات مختلف از آران و بیدگل امسال حدود ۱۳۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: ۹۰ درصد این صادرات مربوط به فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن و مابقی مربوط به فولاد و میلگرد و دیگر محصولات تولیدی شهرستان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل با اشاره به اینکه افغانستان، عراق، چین، آلمان، فرانسه و کشورهای آفریقایی از جمله بازارهای هدف صادرات کالا از آران و بیدگل است، تصریح کرد: ۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی در یک سال گذشته در آران و بیدگل تولید شد که این شهرستان را با ۶۰ درصد تولید کل، در رتبه نخست تولید فرش کشور قرار داده است.

وی به روز و مکانیزه شدن دستگاه های بافت فرش و آموزش کارکنان و مدیران واحد های صنعتی به ویژه صنعت نساجی در زمینه صادرات و اجرای نقشه های بروز و عامه پسند را از دلایل افزایش میزان صادرات بیان کرد.

محلوجی به توجه بالای مدیران واحدهای صنعتی آران و بیدگل به صادرات هم اشاره کرد و گفت: امسال یکی از واحدهای تولید فرش ماشینی در این شهرستان، صادر کننده نمونه ملی و پنج واحد نیز صادر کننده نمونه استانی شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی با مجوز بهره برداری در آران و بیدگل اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۲۰ هزار کارگر به صورت مستقیم در این شرکت های مشغول به کار هستند و از این نظر آران و بیدگل پایین ترین میزان بیکاری استان را دارد.

 

انتهای پیام/م

 

افزایش صادرات از آران و بیدگل

برچسب ها: وزارت صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.