سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت احوال در دی 96؛

حذف شناسنامه در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور/سیستان و بلوچستان رکورد دار ولادت در کشور

در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای ثبت احوال در دی 96 را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای ثبت احوال در دی 96 را می خوانید.

هموطنان برای دریافت کارت ملی هوشمند به ادارات پست مراجعه کنند/ پیش ثبت نام تعویض کارت قدیمی در سایت ثبت احوال


سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در بیست و هفتم دی 96 گفت: اکنون برای 2 میلیون نفر کارت ملی جدید صادر شده و در ادارات پست باقی مانده است که تقاضا داریم افراد زودتر برای دریافت کارت ملی خود مراجعه کنند.

وی افزود: کسانی که اعتبار کارت هایشان سال های آینده است هم می توانند کارت های خود را تعویض کنند، اما اولویت با کسانی است که اعتبار کارتشان تا پایان اسفند 96 است.

 

 

سیستان و بلوچستان رکورد دار ولادت در کشور/ نام های«امیر علی» و «فاطمه» در صدر نام های انتخابی والدین


سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور  گفت: نسبت جنسی در ثبت ولادت، 105 دختر به ازای 100 پسر است. همچنین بالاترین میزان عمومی ولادت مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: فراوانی نام های منتخب برای پسران به ترتیب امیرعلی، محمد، امیرحسین، ابوالفضل و علی است،همچنین فراوانی نام های منتخب برای دختران به ترتیب، فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا و یسنا است.

 

میانگین زمان زندگی مشترک زوجین ۹ سال است/ کارت‌های ملی قدیمی از فروردین 97 فاقد اعتبار می‌شوند

سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در سوم دی ماه گفت: میانگین زمان زندگی مشترک زوجینی که طلاق گرفته اند، ۹ سال و همچنین میانگین سن طلاق در مردان ۳۶ و در زنان ۳۱ سال است.

وی افرود: نسبت جنسی در کل مرگ‌ و میرهای به ثبت رسیده در کشور در سال ۱۳۹۵، معادل ۱۲۹ مرد به ازای هر ۱۰۰ زن است و علل عمده مرگ‌ و میرها، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ و تومور، بیمار‌ی‌های دستگاه تنفسی و حوادث غیرعمد است.

 

صدور ماهانه دو و نیم میلیون کارت هوشمند ملی/راه اندازی ایستگاه های سیار صدور کارت در روستاها


سبف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در سوم دی ماه گفت: ایستگاه های سیار صدور کارت را برای پوشش جمعیت روستایی، محروم و دورافتاده راه اندازی کرده ایم البته افراد دارای محدودیت حرکتی، جانبازان نیز از طریق همین ایستگاه پوشش داده می شوند.

ابوترابی مزایای کارت هوشمند ملی را برشمرد و تصریح کرد: استعلام از طریق فضای الکترونیکی، پیش بینی امضای الکترونیک، ضریب امنیتی بالا و غیرقابل جعل بودن از ویژگی های کارت هوشمند ملی است، ضمن اینکه هم اکنون در 200 هزار نقطه کشور از پایگاه سازمان ثبت احوال،استعلام آنلاین انجام می شود و 120 نهاد، سازمان و وزارت خانه استعلام هویتی را از طریق سازمان ثبت احوال انجام می دهند.

 

حذف شناسنامه در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور


سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:با فرآهم شدن زیرساخت و انجام مطالعات لازم می توان برای حذف شناسنامه از گردونه اسناد و مدارک هویتی تصمیم لازم را اتخاذ کرد.

وی افزود: در افقی که تعیین شده است و در دراز مدت بسیاری از ماموریت های پراکنده امروزی که توسط اسناد متنوع قابل دسترسی است در کارت هوشمند ملی متمرکز خواهد شد، بنابراین در کوتاه مدت تصمیمی برای حذف شناسنامه اتخاذ نشده است.

 

تشکیل بانک اطلاعاتی افراد فاقد شناسنامه با همکاری نیروی انتظامی


سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در چهارم دی ماه گفت:بانک اطلاعاتی افراد فاقد شناسنامه با همکاری نیروی انتظامی تشکیل شده است و با توجه به قانون و مقررات این افراد شناسایی و تعیین تکلیف می شوند.

ابوترابی تصریح کرد: ایرانیانی که به هر دلیل فاقد شناسنامه هستند برابر قانون و مقررات جاری می توانند به ادارات ثبت احوال مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند که البته تعداد اینگونه افراد بسیار کم است اما افرادی که مدعی ایرانی بودن هستند و شناسنامه ندارند،مطابق با ماده 45 قانون ثبت احوال و همینطور مفاد ماده 976 قانون مدنی با آنها رفتار خواهد شد و پس از انجام تشریفات قانونی برای این افراد نیز شناسنامه صادر خواهد شد.

 

استان گیلان رکورد دار آمار مرگ و میر در کشور

سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در شانزدهم دی ماه گفت: بیشتر مرگ و میرها مربوط به سنین بالای 75 سال است،البته بیشترین میزان عمومی مرگ در بین استان ها مربوط به استان گیلان است.

وی درباره علت های عمده مرگ و میر در کشور گفت: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها، تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی و حوادث غیرعمدی مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور هستند.

 

کارت های هوشمند ملی بالاترین درجه اعتبار و امنیت را دارند


سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در دوم دی ماه گفت:کارت های هوشمند ملی سه عامله هستند و از بالاترین درجه امنیت و اعتبار بر اساس فناوری روز دنیا برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه این کارتها سه عامله هستند(در طراحی این نوع از کارت‌های هوشمند از مشخصات بیومتریک افراد یعنی اثر انگشت، چهره و مشخصات عنبیه چشم به‌عنوان رمزهایی برای شناسایی و تشخیص هویت افراد استفاده شده است) از این رو از بالاترین درجه امنیت و اعتبار بر اساس فناوری روز دنیا برخوردارند، ادامه داد:بر اساس قانون، اعتبار کارتهای ملی قبلی که قبل از سال 89 صادر شده باشند در پایان سال جاری به اتمام می رسد و هدف گذاری سازمان برای پوشش صد در صدی جمعیت واجد شرایط کشور تا پایان سال 97 بوده است.

 

برخورد با افراد چند شناسنامه ای


سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نهم دی ماه گفت: مطابق قانون جرایم و مجازات های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه با خاطیان که دارای چندین شناسنامه هستند، برخورد خواهد شد.

ابوترابی افزود: امروزه در بیش از دویست هزار نقطه کشور و با سرعت شش هزار درخواست در ثانیه می توانیم پاسخگوی استعلام دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور باشیم و بلافاصله بی اعتباری مدارک مورد اشاره مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
استاد دانشگاه
۱۵:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
بهتر است بفرمایید بلوچستان رکورد دار است و این زنگ خطر است بیشتر فکر کنید