سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش جانسون به اخراج دیپلمات‌های انگلیسی از روسیه

وزیر خارجه انگلیس به اقدام متقابل روسیه در اخراج دیپلمات‌های انگلیسی از خاک این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد اقدام متقابل روسیه در اخراج دیپلمات های انگلیسی امری است که تنها به ضرر روس ها خواهد بود.

پیشتر ترزا می در پی افزایش تنش ها میان لندن و مسکو درخصوص ادعای قتل جاسوس دوجانبه، دستور اخراج 23 دیپلمات روس از خاک این کشور را صادر کرده بود. روز گذشته نیز مسکو در اقدامی متقابل 23 دیپلمات انگلیسی را از روسیه اخراج کرد و به آنها یک هفته مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

 جانسون در سرمقاله ای که برای انتشار در روزنامه انگلیسی «سان» نوشته بود، اعلام کرد: «روز گذشته کرملین اعلام کرد کنسولگری ما در سن پترزبورگ را تعطیل می کند. این اقدامات بی فایده تنها به ضرر روس ها خواهد بود و شهروندان روسیه را از کسب فرصت دریافت روادید انگلیس یا یادگیری زبان انگلیسی محروم خواهد کرد.»

وی همچنین در ادامه نوشت فرانسه، آلمان و آمریکا از مواضع لندن در قبال ادعای «حمله شیمیایی» به جاسوس دوجانبه حمایت می کنند؛ اما روسیه هیچ کسی را ندارد که ادعایش را تایید کند.

روابط میان مسکو و لندن پس از ادعای انگلیس در دست داشتن روسیه در قتل یک جاسوس دوجانبه با گاز اعصاب در اوایل مارس متشنج شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
س ص ح پ ق
۱۲:۳۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
انگلیس روباه مکار است . کار خودش است . بهانه برای ضربه زدن به روسها است > اما روس بزرگ ابرقدرت خواهد شد . باید از کشورهای دوست تشکیل یک اتحاد یه بزرگ بدهد . در مقابل امریگا وغرب خودش را قوی وقویتر کند . بخصوص باید ایران را مجهز کند وبا ایران ازدر دوستی واقعی وارد شود .