سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرغامی خبر داد

توجه ویژه‌ به نورپردازی‌ رویکرد اصلی سازمان زیباسازی برای ایام نوروز / احداث دکه‌ها و طراحی فضاهای ویژه در مناطق تاریخی‌

مدیرعامل سازمان زیباسازی‌ شهر تهران گفت: توجه ویژه‌ به نورپردازی رویکرد اصلی ما برای ایام نوروز است.

به گزارش خبرنگار‌ حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برزین‌ ضرغامی‌ مدیرعامل سازمان زیباسازی‌ شهر تهران در نشست خبری ویژه طرح پیشواز از نوروز 97 با اشاره به بحث‌ دید و بازدیدها در ایام نوروز و حضور بیشتر مردم در ساعات شب گفت: توجه ویژه به نورپردازی‌ رویکرد اصلی ما برای ایام نوروز است به این طریق به حفظ زیبایی‌ شناختی در این ایام کمک ویژه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه نمادها، حس نشاط‌، همگرایی، هویت‌بخشی در طریق نورپردازی به شهروندان القا می‌شود، ادامه داد:در محورهای راه‌آهن – پارک‌ وی، پیچ شمرون – شریعتی، خیابان بعثت و ترمینال شرق – غرب توجه ویژه‌ای به نورپردازی شده است و تا فردا تمام این معابر روشن خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی‌ شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه با توجه به اینکه بخش زیادی از جمعیت‌ ساکن و مهمان تهران در ایام نوروز در محوطه‌ها و آثار تاریخی تهران هستند، سازمان زیباسازی‌ برای زیباسازی و پاکسازی‌ این مناطق چه برنامه‌هایی دارد و چه اقدامات مشترکی با سازمان میراث‌ فرهنگی استان تهران انجام می‌دهد، گفت: در این مناطق دکه‌ها و فضاهایی طراحی می‌شوند و همچنین ما در بحث اطلاع‌رسانی نیز اقداماتی انجام می‌دهیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری از طریق مردم تأمین می‌شود، گفت: در هزینه‌کرد این بودجه باید حفظ امانت کرد و با حداقل هزینه حداکثر کارآیی را داشت.

نجفی افزود: با توجه به تنوع فرهنگی موجود در مناطق 22 گانه تهران سعی شده است تا از پتانسیل‌های یکدیگر برای هم‌افزایی حداکثر‌ استفاده را داشته باشیم‌.

وی با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی متولی سیما و منظر شهر است، گفت: در بحث‌های آگاهی‌بخشی و آموزش‌های شهروندی و همچنین کارکردهایی برای اطلاع‌رسانی مناسبت‌های مختلف اقداماتی ویژه ایام نوروز انجام داده‌ایم.

ضرغامی با تأکید بر اینکه برای برنامه‌های نوروزی اتاق فکر داشتیم، گفت: اشعار بهاری را استخراج‌ کردیم‌ این اشعار توسط خوشنویسان‌ کتابت‌ شدند و در اختیار گرافیست‌ها قرار گرفته‌اند تا به نحو احسن در شهر عرضه‌ شوند که در بعضی‌ از دیوارهای شهر این طرح اجرا شده‌ است و نظر شهروندان در مورد جملات، گرافیک و نقاشی‌های روی دیوار نیز پرسیده شده است.

وی با اشاره به اینکه کار ویژه‌ای برای ورودی‌ها و خروجی‌های تهران انجام داده‌ایم، بیان کرد: این اقدام برای خیرمقدم‌ به مسافرانی است که به تهران می‌آیند و همچنین‌ جملات خاصی با رنگ‌های خاص برای کسانی که از تهران خارج می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در بحث‌ المان‌های نوری غنی نیستیم، گفت: فراخوانی‌ داده‌ایم و طی این فراخوان از دانشگاه تربیت مدرس مشاوره خواسته‌ایم و  اساتید این دانشگاه ناظر بر کیفیت‌ کارکرد ما خواهند بود.

ضرغامی با بیان اینکه برای ایام نوروز 40 طرح به سازمان زیباسازی‌ شهر تهران تقدیم شده است، گفت: با بررسی‌های لازم 11 طرح برگزیده‌ انتخاب شد و در 97 نقطه تهران به اجرا درآمد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی‌ شهر تهران با اشاره به مشارکت هنرمندان در بحث‌ رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های نوروزی گفت: سعی شده است تا مشارکت مردم را نیز در این امر جلب کنیم و با ارزیابی‌هایی درباره کارهای مردمی برترین‌ آنها را انتخاب کنیم تا حس‌ مشارکت را به شهروندان القا کنیم.

وی با اشاره به تعدد فعالیت‌های هنری در نقاط مختلف شهر گفت: طی اقدامی فعالیت‌های هنری را تجمیع کردیم و بیش از 300 هنرمند را درگیر بحث‌های نوروزی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سعی شده است تا نقاشی‌ها و گرافیک‌های سطح شهر به دل محلات نفوذ کند، گفت: در انتخاب هنرمندان سعی شده است تا هنرمند هر محله ساکن همان محله باشد و بیش از 109 طرح‌ در این زمینه‌ در حال اجرا است.

تبدیل درختان خشک به اثر هنری

وی با اشاره به درختان خشک موجود در شهر تهران گفت: سعی شده است تا درختان خشک تبدیل به یک اثر هنری شوند، فعالیت‌ها در این زمینه آغاز شده است تا بتوانیم از این درختان به عنوان عنصری زیباشناختی‌ استفاده کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه شهرداری در مناطق مختلف مجموعه‌ای به عنوان نوروزگاه‌ راه‌اندازی کرده است، گفت: یکی از نقاط موجود بلوار کشاورز است، همچنین از خیابان فلسطین‌ تا 16 آذر اجرای فعالیت‌های فرهنگی – هنری در ایام نوروز را شاهد خواهیم بود این فعالیت‌ها از ساعت 14 آغاز می‌شود و به اذان یا بعد از اذان ختم می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه صرفه‌جویی یکی از رویکرد‌های سازمان زیباسازی شهر تهران است و می‌توان در این حوزه از مشارکت دانشجویان نیز بهره‌ برد در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است، گفت: به سراغ دانشگاه‌ها حتی دانشگاه آزاد رفتیم و کانونی به نام تعاملات دانشجویی راه‌اندازی کردیم در این امر معاونت دانشجویی وزارت علوم کمک‌های شایانی کرده است.

لازم به ذکر است: تیم‌های دانشجویی بخش اعظمی از طرح پیشواز از نوروز در بلوار کشاورز را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به شعار نجفی شهردار تهران مبنی بر امید، مشارکت و شکوفایی گفت: باید اقداماتی که انجام می‌دهیم امید را به جامعه تزریق  کند و مشارکت نیز برای کلانشهری  مثل تهران امری ضروری است، به دنبال امید و مشارکت، شهر توسعه می‌یابد و در سایه توسعه و شکوفایی شهر زندگی آرامی را برای شهروندان رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.