سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

افتتاح 10 باب سینما در آذربایجان شرقی

۱۰ سالن سینما امروز در آذربایجان شرقی افتتاح و به تعداد سینما‌های استان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هم اکنون ١٢ سالن سینما در شهرستان‌های تبریز، اهر، بناب، مراغه، مرند، شبستر و میانه فعال است و امروز با افتتاح ۱۰ سالن سینمای دیگر در شهرستان‌های استان، این تعداد به ۲۲ سالن افزایش یافت.

از مجموعه این ۱۰ سالن سینمایی که به صورت هم زمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد، ۴ سالن در پردیس سینمایی مجتمع ستاره باران، ۲ سالن در پردیس سینما قدس و ۲ مجموعه سینمایی دیگر در سینما سرباز تبریز و ۲ سالن هم در شهرستان‌های ملکان و عجب‌شیر است.

به گفته محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با افتتاح این سالن‌ها بیش از ۵۰ درصد به ظرفیت‌های موجود سینماهای استان افزوده شد.


وی افزود: ظرفیت این سالن‌ها ۲ هزار و ۸۰۰ نفر است از این رو ظرفیت سینما‌های استان به ۵ هزار نفر افزایش یافت.

محمد مهدی حیدریان، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در آیین افتتاح نخستین پردیس سینمائی شمال غرب کشور با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان شرقی در عرصه‌های فرهنگی و هنری گفت: شهر اولین‌ها باید طلایه دار این حوزه در کشور باشد.

استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه تبریز در گذشته در حوزه فرهنگ و ادب شهر اولین‌ها بود گفت: حتی نخستین سینما، چاپخانه، مدرسه و سالن تئاتر هم در این شهر ایجاده شده، اما هم اکنون از آن جایگاه فاصله گرفته است.


مجید خدابخش افزود: باید با بازسازی و احیای جایگاه فرهنگی و هنری تبریز و استان، به دوران اولیه این حوزه بازگردیم و این هویت را احیا کنیم.


استاندار رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ را هم فرصتی طلایی برای احیای فرهنگ و هنر تبریز دانست و گفت: نباید به دنبال ساختمان سازی و برنامه‌های سخت افزاری برای این رویداد بود بلکه باید تلاش‌ها بر احیا و بهبود جایگاه فرهنگ و هنر تبریز متمرکز شود.


او در ادامه استقبال گرم خانواده‌ها از سینما‌های استان و تبریز را همانند گذشته موجب رونق این صنعت برشمرد و بر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/

 افتتاح نخستین پردیس سینمائی شمال غرب کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.