سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری خارجی در خراسان رضوی

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: امسال ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی با مشارکت شرکت‌های فرانسوی و چینی در این استان انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان در دیدار تعدادی از تجار و سرمایه گذاران هندی افزود: خراسان رضوی محور ترانزیت کالا به افغانستان و آسیای مرکزی است و وجود بیش از ۴۴ ماده معدنی در آن موجب رشد قابل توجه صنایع معدنی آن شده است و در حوزه‌های معدنی مانند مس، فولاد، سیلیس و فراورده‌های معدنی آماده همکاری با تجار و سرمایه گذاران هندوستان هستیم.

وی تصریح کرد: سالانه ۶۵۰ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز خانگیران سرخس این استان تولید می‌شود که ۳۵۰ هزار تن آن به مصرف داخلی رسیده و ۳۰۰ هزار تن نیز صادرمی شود.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: بیش از ۶ هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی داریم و در صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش و موکت و صنایع خودرو برخی محصولات کشاورزی از جمله زعفران، پسته و گیاهان دارویی رتبه‌های ممتاز را در کشور به دست آورده ایم.

رئیس هیات اقتصادی هندوستان هم در این دیدار گفت: علاقه برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری خراسان رضوی داریم و این سرمایه گذاری می‌تواند در قالب ساخت هتل پنج ستاره، مراکز خرید و تفریحی و همکاری با شهرداری مشهد باشد.

راج شاه' افزود: مدیریت پسماند و تصفیه آب به روش پلاسما، صنایع معدنی و گوگرد، رنگ سازی و تولید رنگدانه نیز از دیگر بخش‌های مورد علاقه سرمایه گذاران هندی در ایران است.

وی با ابراز علاقه به ایران تصریح کرد: برای سرمایه گذای در ایران علاقه بسیار داریم و در صورت رفع دیوان سالاری و فراهم شدن اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری، امضای قرارداد همکاری به سرعت انجام خواهد شد.

انتهای پیام//ف. غ

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.