سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی مطرح کرد؛

۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمار شهدای ایران اسلامی از پیش از انقلاب اسلامی تا امروز را ۲۳۰ هزار شهید اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ در مراسم بزرگداشت روز شهدا که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خانواده‌های شهدا اظهار کرد: از پیش از انقلاب اسلامی تا امروز ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۶۳۹ خانواده دارای ۳ فرزند شهید در کشور وجود دارند، افزود: همچنین ۱۰۶ خانواده دارای ۴ شهید و ۵۶ خانواده‌ دارای ۵ شهید در کشور وجود دارند که فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تعداد شهدای قبل از انقلاب اسلامی، حدود ۳ هزار شهید است که برخی از خانواده شهدای پیش از انقلاب، از ترس دولت وقت، فرزند شهید خود را به صورت گمنام و ناشناس دفن می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تاکید کرد: ما با وجود ۱۹۰ هزار شهید جبهه‌های دفاع مقدس، ۱۷ هزار شهید ترور و  حدود ۳ هزار شهید پیش از انقلاب سرمایه گرانقدری در اختیار داریم که موجب عزت روز افزون و همچنین حفظ امنیت ملی ما می‌شود.

وی اضافه کرد: در تاریخ زندگی همه مردم روز‌های استثنایی و خاص وجود دارد. روز بیست و دوم اسفندماه روز شهدا نام گرفته است و همچنین مثل روز بیست و دوم بهمن ماه و مثل روز پانزدهم خردادماه و سایر روز‌های مقدس و با ارزش، در تاریخ پر افتخار کشور ما از ارزش و جایگاهی خاص و استثنایی برخوردار است.

انتهای پیام/

صحبت‌های رئیس بنیاد شهید در مراسم بزرگداشت روز شهدا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.