سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادیب حسامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

محدودیت‌های حرکتی مادام العمر ثمره هیجانات آنی در چهارشنبه سوری

یک فیزیوتراپ در خصوص آسیب‌های وارده بر دست و تاندون‌های انگشتان در پی حوادث چهارشنبه سوری توضیحاتی داد.

مصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: آسیب‌های مراسم چهارشنبه سوری بیشتر مربوط به سوختگی در ناحیه انگشتان و دست است و باعث چسبندگی پوست و وارد شدن آسیب‌های جدی به تاندون‌های این ناحیه می‌شود.

وی ادامه داد: سوختگی پوست سبب جمع شدن و حتی کم تحرکی انگشتان دست می‌شود و این مسئله محدودیت حرکتی ایجاد می‌کند، در همین راستا اهمیت فیزیوتراپی  در این جراحات و صدمات بیشترنمود دارد.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه به مرور زمان به دلیل سوختگی پوست محدودیت‌های حرکتی در انگشتان ایجاد می‌شود، افزود: هنگام بهبودی و طی شدن روند درمان  درمان سوختگی میزان چسبندگی پوست بیشترمی‌شود و به همین دلیل محدودیت حرکتی افزایش پیدا می‌کند.

ادیب حسامی تاکید کرد: به دلیل سوختن پوست نمی‌توان از وسایل گرمایشی و لیزردر کار درمان تاندون‌ها و محدودیت‌های حرکتی انگشتان استفاده کرد،  به همین دلیل ایجاد حرکت در بین انگشتان به صورت دستی و با کشش اعضاء انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بعد از انجام تمرینات کششی آتل بسته می‌شود تا به مرور زمان عضو آسیب دیده بهبود یابد؛ پس از 2 ماه که زخم‌های ناشی از انفجار ترقه خوب شدند لباس تنگی با عنوان گارمنت بر تن بیمار می‌کنند،این لباس طوری طراحی شده است که دور انگشتان دست و پای بیماران را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

درمان فوری چسبندگی پوست در اثر آسیب‌های چهارشنبه سوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.