سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس در خوزستان خبر داد؛

افزایش تعداد قطارها در اندیمشک در ایام نوروز

مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس در خوزستان گفت: در ایام نوروز تعداد قطارها در اشهرستان اندیمشک افزایش می یابد.

مهرداد انصاری، مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس در خوزستان در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به افزایش تعداد قطارها در ایام نوروز بیان داشت: 20 رام قطار به جابجایی مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور در اندیمشک اختصاص داده شد که از این تعداد 14 قطار مسافربری و 6 رام قطار محلی هستند.

وی بیش تر مسافران و کاروان های راهیان نور که در ایام نوروز سال های گذشته از طریق راه آهن ناحیه زاگرس به خوزستان سفر کردند را از استان های تهران، قم، مرکزی، خراسان رضوی و شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، زنجان، سمنان، یزد و لرستان عنوان کرد.

انصاری اظهار داشت: خدماتی از سوی راه آهن ناحیه زاگرس پیش بینی شده که افزایش تعداد قطارها، سرویس دهی بیش تر، اختصاص کوپه خانوادگی، راه اندازی کوپه ویژه خواهران، آماده سازی نمازخانه ها، توزیع بسته های فرهنگی و نقشه راهنما از جمله خدمات به مسافران نوروزی است.

مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس در خوزستان در ادامه تصریح کرد: پس از تلاش فراوان و با حمایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، 45 کیلومتر از مسیر راه آهن زاگرس در نقاط صعب العبور و نقاط حادثه خیز راه آهن زاگرس بازسازی و ایمن سازی شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: 3 بلاک شمالی اداره کل راه آهن زاگرس شامل تنگ7 - تنگ5، تنگ 5 - تله زنگ و بلاک تله زنگ-شهبازان به دلیل عبور از دل رشته کوه زاگرس از لحاظ هندسه خطوط و جغرافیا دارای شرایطی خاص هستند که خطوط آن با قدمتی 80 ساله و فرسودگی بیش ازحد، شرایط کوهستانی و صعب العبوربودن جزء نقاط بحرانی و حادثه خیز ناحیه زاگرس بود که 13 اسفندماه امسال عملیات بازسازی بهسازی و ایمن سازی در آن نقاط انجام و کل خط آهن ناحیه زاگرس به خط یو آی سی شصت تبدیل و موجب افزایش ایمنی و سرعت سیر وسائط نقلیه ریلی شد.

انتهای پیام/گ

در ایام نوروز تعداد قطارها افزایش می یابد

برچسب ها: نوروز ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.