مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: با عنایت به سرعت پایین قطار‌ها در مسیر تفتان - کویته و بار محوری تقریبا 16 تن، جهت تسریع و تسهیل در جابه جایی بار و محمولات این خط نیازمند بازسازی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق، مجید ارجونی بعد از ظهر امروز در جلسه تخصصی مشترک حمل و نقل تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان (ایران) و ایالت بلوچستان پاکستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که مستحضرید برای یک تاجر شاخص‌های از جمله زمان حمل، هزینه حمل و کیفیت و سلامت محموله در زمان رسیدن به مقصد اهمیت دارد.


وی بیان کرد: در جلسه تخصصی که ماه گذشته با وزیر و قائم مقام راه آهن پاکستان در اسلام اباد داشتیم عنوان کردند در حال مذاکره جهت اخذ تسهیلات یک میلیارد دلار از بانک توسعه اسلامی برای بازسازی این محور هستیم و مقرر شد جهت رفع مشکلات محور از این مسیر بازدید کنند که این اقدام ارزشمند جای پیگیری مسئولین ارشد راه آهن کویته را دارد.


وی ادامه داد: از مسئولان راه آهن پاکستان جهت افزایش قطار‌های باری در مسیر زاهدان - کویته تشکر می‌کنم.


مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری تعداد رام قطار‌های باری در این مسیر 54درصد افزایش داشته به طوری که 43 رام قطار به صورت رفت و برگشت در این مسیر تردد کردند.


وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده بزودی10 کانتینر یخچال دار وابسته به یکی از شرکت‌های خصوصی در مسیر جهت حمل محصولات کشاورزی تردد میکند تقاضای همکاری کردند.


وی تصریح کرد: با قرارگیری کانتینر‌های یخچال دار در این مسیر، تجار می‌توانند محصولات کشاورزی خود را به اقصی نقاط کشور از جمله کشور‌های CIS، اروپا و مرز عراق صادر کنند.


وی اذعان کرد: با توجه به استقبال زائرین پاکستانی در سنوات گذشته و تاکید استاندار سیستان و بلوچستان تقاضا دارم در ایام خاص مانند محرم و صفر با وجود مشکلات فراوانی که اتوبوس‌ها در مسیر اماکن زیارتی دارند قطار مسافری از پاکستان به ایران راه اندازی شود.

 

انتهای پیام/پ

بازسازی خط راه آهن تفتان - کویته

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.