سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال ۹۶

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کشف ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی سردارحسن خانی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی،  در جمع خبرنگاران تعداد پرونده‌های قاچاق کالا تشکیل‌شده امسال را هزار و ۶۵۰ فقره اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف‌شده بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود:به حول قوه الهی و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) وضعیت امنیتی کشور مطلوب بوده و استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های امن ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت استان آذربایجان شرقی به‌عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی، گردشگری و رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ که به‌عنوان پایتخت فرهنگی کشور‌های اسلامی انتخاب شد، گفت: امنیت بستر و لازمه هر فعالیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی بوده و پلیس آمادگی تضمین امنیت برای گردشگران داخلی و خارجی را در همه جای استان دارد.

این مقام ارشد انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی سال ۹۶، ۴۰ نفر در حوادث رانندگی استان فوت شدند، افزود: امسال مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت پلیس کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری است که در این راستا نیازمند همکاری تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در ترافیک و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مردم هستیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به مؤلفه‌های کنترل و پیشگیری از سرقت، تصریح کرد: با به‌کارگیری تمام توان و راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت، ۵ درصد کاهش سرقت داشته‌ایم که ۸۵ درصد سرقت‌ها نیز منجر به کشف‌شده است.

حسن خانی از کشف ۲ هزار و ۶۶۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در طول ۱۱ ماه در استان خبر داد و گفت: این مقدار مواد از ۳۲ باند تهیه و توزیع در استان کشف و ۱۴۶ قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در ادامه به کشف بیش از ۴ میلیون عدد مواد محترقه در طول اسفندماه امسال اشاره کرد و تصریح کرد: ارزش ریالی مواد محترقه کشف‌شده بیش از ۱۰ میلیون ریال بوده و همچنین ۳۰۰ کیلوگرم ماده پیش ساز مواد محترقه کشف و ۳ باب کارگاه تولید آن در استان شناسایی و پلمپ شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه به اولویت‌های پلیس استان در ایام پایانی سال و نوروز ۹۷ اشاره کرد و افزود: پلیس با تمامی امکانات و توان خود در کنار سایر اقدامات انتظامی، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و پیشگیری از سرقت را در دستور کار قرار داده است.

سردار حسن خانی در پایان با اشاره به اینکه در چهارشنبه آخر سال پلیس در آماده‌باش ۱۰۰ درصد خواهد بود، تأکید کرد: پلیس هیچ‌وقت مخالف شادی مردم نیست و نخواهد بود، بلکه خطوط قرمز ما در این شب ایجاد مزاحمت نسبت به مردم، راه‌بندان و آسیب رساندن به دیگران بوده و هرکس در این شب تخلف یا عمل مجرمانه داشته باشد دستگیر و تا پایان تعطیلات نوروزی در اختیار قانون خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش

کشف بیش از ۴ میلیون عدد مواد محترقه در طول سال جاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.