سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خبرداد:

 170 سمن همدان در دولت یازدهم مجوز فعالیت گرفتند

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه 170 سازمان مردم نهاد(سمن) در این استان فعال هستند گفت: به زودی 50 سمن جدید مجوز فعالیت گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛اسدالله ربانی مهر معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان روز یکشنبه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران افزود: توجه کمی و کیفی به سمن ها از اولویت های دولت یازدهم است.

وی یادآوری کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم 270 مورد بود که در این دولت به395 سمن رسید.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 50 سمن دیگر مجوز فعالیت خود را دریافت میکنند اضافه کرد: افزایش حدود سه برابری سمن ها در دولت یازدهم موید توجه و اهتمام این دولت بر تقویت سازمان های مردم نهاد است.

ربانی مهر اضافه کرد: سمن ها یک ظرفیت برای ورود موفق و اثرگذار در مسایل مختلف هستند که با دقت عمل و کمترین هزینه کارهای اثرگذار انجام می دهند.

وی تاکید کرد: توجه به سازمانهای مردم نهاد و مشارکت دادن آنها در شکل و قالب تشکل در برنامه ها و تصمیم سازیها باید به یک فرهنگ و باور تبدیل شود.

سازمان های مردم نهاد، نهادهای غیردولتی هستند که به صورت داوطلبانه و از طریق کمک های مردمی تشکیل می شوند و کارکردها و فعالیت های مختلفی را در قالب یک سازمان، سیاست و اساسنامه مدون و مشخص انجام می دهند.

یکی از ویژگی های مهم این سازمان ها وابسته نبودن آنها به دولت است و این نهادها بر اساس نیازهای جامعه در قالبی مشخص به صورت خودجوش تشکیل شده و ایفای نقش می کنند.

انتهای پیام /ص.ف

50 سمن تا پایان سال جاری مجوز فعالیت میگیرند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.