سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات گسترده زنان در اراضی اشغالی فلسطین در اعتراض به اخراج مهاجران آفریقایی+ تصاویر

حدود ۵۰۰ تظاهرکننده زن در اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارونوت، حدود 500 تظاهرکننده زن روز گذشته (جمعه) به مناسبت «روز جهانی زن» و در اعتراض به اخراج مهاجران آفریقایی در خیابان‌های تل آویو تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته‌هایی با مضمون حمایت از ورود پناهجویان و انتقاد از سیاست‌های ضدمهاجرتی رژیم صهیونیستی نقش بسته بود.

این تظاهرات از خیابان «ماتالون» آغاز شد و تا نزدیک ایستگاه اتوبوس مرکزی تل آویو ادامه داشت. بیشتر تظاهرکنندگان از ساکنان جنوب تل آویو و همچنین از پناهجویان بودند.

روی پلاکاردهای آنها نوشته شده بود: «اخراج را متوقف کنید.» «زنان با اخراج مخالف هستند.» برخی از تظاهرکنندگان هم شعار می دادند: «ما خواهان بررسی درخواست پناهندگی مهاجران هستیم.»

تعداد دیگری از تظاهرکنندگان هم پرچم کشورهای مختلف را در دست داشتند و به زبان انگلیسی فریاد می‌زدند: «ما اینجا از مهاجران استقبال می کنیم.»

یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کرد: «خواسته ما این است که به عنوان زنان مخالفت خود را با اخراج پناهجویان نشان دهیم. این یک پیام مهم از سوی صدها مرد و زن است که از ما حمایت می کنند. ما هر ساله برای حفظ حقوق زنان تظاهرات می کردیم و امسال هم در حمایت از پناهجویان چنین تجمعی برگزار کردیم.»

حدود یک ماه پیش، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات تبعیض‌گرایانه‌اش از آغاز روند اخراج مهاجران آفریقایی از اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «امروز ما روند اخراج مهاجران غیرقانونی از اسرائیل را آغاز کردیم. درست همانند کاری که آمریکا انجام می دهد. ما با ساخت یک دیوار در مرز سینا، از نفوذ مهاجران غیرقانونی به اسرائیل جلوگیری کردیم.»

رژیم صهیونیستی دو ماه پیش به مهاجران آفریقایی 60 روز فرصت داد که به کشورهای خود یا یک کشور سوم بازگردند. رژیم صهیونیستی حتی اعلام کرد که حاضر است بلیط بازگشت این مهاجران را هم خریداری کند. بنابر اعلام این رژیم، مهاجرانی که تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی اراضی اشغالی فلسطین را ترک نکنند، بازداشت خواهند شد.

آژانس پناهجویان سازمان ملل پیشتر برآورد کرد که حدود 27 هزار مهاجر اریتره‌ای و 7700 مهاجر سودانی در اراضی اشغالی فلسطین زندگی می کنند که بیشتر آنها هم از کشورهای جنگ‌زده گریخته‌اند.

انتهای پیام/

تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به اخراج مهاجران آفریقایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.