سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ؛

پیش بینی برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم از مزارع آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود نزدیک به ۷۵۰ هزار تن گندم از کشتزارهای استان برداشت شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ عبدالله فتح الله زاده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در جلسه ستاد مبارزه با آفت سن غلات با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه شش کشور در تولید گندم را دارد، گفت: با توجه به اهمیت گندم در تامین امنیت غذایی مردم ایران ، استراتژیک بودن این محصول و بنا بر محدودیت منابع آبی در کشور و بالا بودن مصرف انرژی در تولید محصولات کشاورزی، نباید اجازه دهیم حتی یک دانه گندم هم از دست برود و آفت زده شود.

وی ادامه داد: برابر برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری، مقرر شد ۸۳ هزار هکتار گندم آبی و ۲۵۹ هزار هکتار گندم دیم در استان کشت شود که سطح زیر کشت ابلاغی ۳۴۲ هزار هکتار بود،اما برابر فعالیت های صورت گرفته، تا امروز بیش از ۹۵ هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۲۷۲ هزار هکتار گندم دیم در استان زیر کشت گندم و جو رفته است.

 فتح الله زاده  با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم آبی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری هستند ،ادامه داد: در سال زراعی گذشته ، ۳۶۱ هزار و ۹۹۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم بود که بعد از خسارت های وارده، در نهایت ۵۵۲ هزار تن گندم برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آفت سن‌ گندم از حدود ۳۰ سال قبل در استان پدیدار شده که اولین مبارزه در سال ۶۵ در سطح ۲۴۶ هکتار از مزارع استان صورت گرفت ، در سال زراعی گذشته نیز در سطح ۹۲ هزار هکتار مبارزه با سن گندم در استان داشتیم.

فتح الله زاده با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی، وضعیت بارندگی و کیفیت مبارزه در سایر استانها از دلایل بروز آفت سن گندم هستند ،عنوان کرد: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود نزدیک به ۷۵۰ هزار تن گندم از کشتزارهای استان برداشت شود.

انتهای پیام/م

پیش بینی برداشت افزون بر 700 هزار تن گندم در آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.