سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان شدن منطقه فریدن و فریدونشهر در حد یک نامه است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به تجربه ی موفق طرح جداسازی استان خراسان ،این طرح صرفا در حد یک نامه برای بررسی چند استان پهناور کشوربرای تفکیک بوده و هنوزهیچ پیشرفتی نداشته است.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجلس شورای اسلامی  درباره مطرح شدن بحث تفکیک استان اصفهان از طرف یکی از نمایندگان استان گفت : با توجه به تجربه ی موفق طرح جداسازی استان خراسان ،این طرح صرفا  در حد یک نامه  برای بررسی چند استان پهناور کشوربرای تفکیک  بوده و هنوزهیچ پیشرفتی نداشته است.

وی  افزود : این نامه برای رسیدن به مرحله ی اجرا ،باید پروسه ی بسیار طولانی را پشت سر بگذارد که با توجه به شرایطی که در استان اصفهان موجود است ،بعید می دانم به مراحل اجرایی در این استان برسد.

وی با اشاره به اینکه  تفکیک استان پهناوری مانند اصفهان که با توجه به قدمت تاریخی در دنیا نمونه است و هر شهرستان آن  ظرفیت ها و توانایی های خاص خودش را دارد ، به صلاح  استان و کشور نیست ، افزود : در چهار گوشه ی استان جمعیت لازم برای تشکیل استان جدید را نداریم چراکه  برای تشکیل یک شهرستان جمعیت حداقلی صدهزار نفری نیاز است و برای تشکیل یک استان جدید نیاز به حداقل یک میلیون نفر جمعیت است که  کاشان و  فریدن و چادگان این جمعیت را ندارند.

نماینده مردم فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استاناصفهان  در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : یکی از دلایل اصلی موافقان این طرح این است که مردم در شهرستان ها برای انجام امور اداری خود باید به مرکز استان بیایند  ، این در حالیست که  اگر ادارات و سازمان های  مرکز استان برای انجام یکسری از کارها  در شعبه های شهرستان ها تفویض اختیار کند بخش عمده ی این مشکلات حل می شود.

 

انتهای پیام/م

 

طرح تفکیک استان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.