نماینده شهر های فریدن ، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت : در اسفند ماه سال 95 حدود 46 نفر از نمایندگان استان های فارس ، سیستان و بلوچستان ،کرمان و اصفهان نامه برای تفکیک استان ها به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نوشته و امضا کردند.

 اکبر ترکی در گفتگو اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، افزود :در اسفند ماه سال 95  حدود 46 نفر از نمایندگان  استان های فارس ، سیستان و بلوچستان ،کرمان و اصفهان ( حدود 12 نفر از نمایندگان استان  بودند) نامه ای خطاب به رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  با تقاضای بررسی کارشناسی  این چهار استان برای تقسیم  به دو یا سه استان مجزا نوشته و امضا کردند .

وی تصریح کرد: روند ارائه طرح در مجلس به این صورت است که در وهله اول طرح به مرکز پژوهش های مجلس ارائه می شود  و  کارشناسان مرکز پژوهشی، تحقیقات و بررسی های  لازم را انجام ونتیجه تحقیقات  هم در اختیار دولت و هم  مجلس قرار می گیرد  و در کمیسیون شوراهای مجلس یا به صورت طرح و یا لایحه  ارائه می شود و  در نهایت در صحن علنی  مجلس با حضور تمام نمایندگان بررسی ودر نهایت رای گیری صورت می گیرد  که  در صورت کسب آرای بیشتر موافقان ، تبدیل به مصوبه می شود.

نماینده شهرهای فریدن ، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جداسازی استان ها هنوز در مرحله ی ابتدایی یعنی  پژوهش کارشناسان  مرکز پژوهشی مجلس است افزود : محتوای این نامه صرفا جهت بررسی کارشناسی و اصولی  این استان ها بوده و ممکن است بعد از اتمام تحقیقات مجلس، هیچ گونه تفکیکی صورت نگیرد  .

ترکی  در پاسخ به این سوال که تفکیک استان اصفهان  تاثیری در حق آبه اصفهان دارد ادامه داد: همه به
اندازه ی خود از زاینده رود که از استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیردو به تالاب گاوخونی می رسد حق آب  دارند .

 وی گفت :با توجه به  اینکه توزیع منابع مالی و انسانی  در مراکز استان ها بیشتر از شهرستان هاست و ادارات و سازمان های مهم در مراکز استان ها  قراردارند ، مردم کاشان و یا چادگان و فریدن وسایر شهرستان های استان برای اینکه به امور خود رسیدگی کنند باید مسافت زیادی برای رسیدن به مرکز استان طی کنند و یا در بعضی موارد به مرکز استان مهاجرت کنند که این باعث بروز مشکلاتی مانند آلودگی هوا ، بی کاری ،حاشیه نشینی، ترافیک در سطح شهر و ... شده و در صورت تفکیک استان ، تمام این مشکلات تا حد قابل توجهی حل می شوند.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.