سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت لبنیات تولیدی استان فارس قابل قبول است

مدیر کل استاندارد فارس گفت: محصولات لبنی مشمول مقررات استاندارد اجباری است لذا تولید و عرضه آن بدون علامت استاندارد خلاف مقررات است.

مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: بازرسی و نمونه برداری کارشناسان اداره کل استاندارد فارس از کارخانجات تولیدی لبنیات استان فارس در سال جاری نشان از رعایت استاندارد‌ها در تولید و تداوم کیفیت قابل محصولات لبنی استان است.

رهنما افزود: در حال حاضر ۳۰ واحد تولیدی لبنی استان فارس فعال و برای ۱۷۵ محصول خود پروانه کاربرد استاندارد معتبر دارند.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل استاندارد مستمرا از واحد‌های تولیدی استان بازدید و بصورت سرزده نمونه برداری و محصولات را طبق استاندارد ملی ایران مورد آزمون قرار میدهند که در سالجاری علاوه بر مشاهده نتایج قابل قبول مورد بحرانی خاصی در محصولات لبنی مشاهده نشد.

مدیر کل استاندارد فارس با تاکید بر اینکه شیر و فرآورده‌های آن مشمول استاندارد اجباری بوده و با توجه به مصرف این فرآورده‌ها توسط عموم مردم لازم است اطلاعات مناسبی در خصوص نحوه نگهداری و مصرف فراورده‌های لبنی به اطلاع عموم رسانده شود.

وی اظهار داشت: عمر شیر پاستوریزه محدود است و تا زمان مصرف باید در یخچال نگهداری شودو علاوه بر این دور از تابش مستقیم نور قرار گیرد زیرا شیر بدلیل داشتن ترکیباتی مانند قند، چربی، پروتئین، مواد معدنی و PH مناسب یک محیط مستعد برای رشد میکروب‌ها است.

مدیر کل استاندارد فارس مردم را به رعایت نکات زیر که بر گرفته از استاندارد لبنیات است توصیه کرد: از خرید شیر فله‌ای خودداری و شیر پاستوریزه را حتما در یخچال نگهداری نمایند و از خرید کره و خامه غیرپاستوریزه به هر شکل خودداری و شیر استریل یا فرادما را حتما پس از بازکردن در یخچال نگهداری کنند.

وی افزود: از مصرف هر گونه بستنی بارنگ مصنوعی و همچنین هرگونه محصول لبنیات بدون علامت استاندارد و تاریخ تولید و انقضاء خودداری نمایند.

رهنما همچنین تاکید نمود کره پاستوریزه بسته بندی شده دارای علامت استاندارد تنها بمدت یک هفته در یخچال قابل نگهداری است و اگر قصد نگهداری برای مدت بیشتری را دارید حتما در فریزر نگهداری شود.

رهنما در پایان ضمن توصیه مردم به خرید کالای دارای علامت استاندارد و دقت در خرید محصولات لبنیات که در شرایط مناسب در مغازه‌ها نگهداری می‌شوند از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه محصول غیر استاندارد مراتب را به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و از اصالت کالا مطمئن شوند.
انتهای پیام/ر

فعالیت ۳۰ واحد تولیدی لبنی در استان فارس

برچسب ها: استاندارد ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.