سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده شهدا چشم و چراغ مملکت هستند و مردم به شهدای خود افتخار می‌کنند

امام جمعه گلپایگان گفت:شهدای عزیز حافظ انقلاب بودند و انقلاب با خون شهدا آبیاری شده است که اکنون در آستانه چهل سالگی آن هستیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سیدعلی طهماسبی شامگاه پنج‌شنبه در کنگره آیت‌الله شیخ محمدصادق صدوق و 372 شهید شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: امشب بزرگداشت 372 کبوتر خونین بال و در رأس آن شهید محمدصادق صدوق است، عالمی که با شهادتش ثابت کرد عالم عامل است و در کلام سعدی، عالم ربانی است.

وی افزود: شهدا را باید در کلام امام شهدا شناخت و نسل‌های آینده امام شهدا را بهتر از امروز خواهند شناخت.

امام جمعه گلپایگان با بیان این‌که امروز هر چه داریم از برکات نفس امام شهدا و خون مطهر شهدا است، تصریح کرد: امام در پیام معروف به منشور روحانیت، شهدای روحانیت را حاملان وحی و رسالت می‌دانند که پاسداری انقلاب اسلامی را بر دوش کشیدند و شمع حیاتشان، گوهر شب‌چراغ است.

وی ادامه داد: شهدای روحانیت افتخارآفرینانی هستند که در هنگامه نبرد از درس و مدرسه بریدند و برای قوم و ملت خود پیکرشان شرحه شرحه شد.

طهماسبی اضافه کرد: از روحانیت اسلام و تشیع جز این انتظار نمی‌رود که در هنگام دعوت به مبارزات خونین، خود نخستین  قربانی‌ها را بدهند؛ روحانیت از دیوار‌های فیضیه تا سلول‌های رژیم منحوس پهلوی و تا محراب‌های خونین جمعه و جماعت و میدان‌های مین، افق روحانیت را خونین کردند.

وی با بیان این‌که روحانیت این افتخار را دارد که علیه ظلم و ستم همواره پیشتاز است، گفت: مردم و خانواده‌های شهدا بدانند که اگر روحانیت جوانان را به نبرد علیه ظلم فرا می‌خوانند بنابر آمار خود پیشتاز هستند.

امام جمعه گلپایگان اذعان کرد: آمار شهدای روحانیت 14 برابر سایر اقشار است و این نشان می‌دهد که روحانیت  وارسته، متعهد به راستی به آن‌چه می‌گوید خود عمل می‌کند.

وی با بیان این‌که خانواده شهدا چشم و چراغ مملکت هستند و مردم به شهدای خود افتخار می‌کنند، ابراز کرد: شهدای عزیز حافظ انقلاب بودند و انقلاب با خون شهدا آبیاری شده است که اکنون در آستانه چهل سالگی آن هستیم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مسیر حقی که امام برای ما مشخص کرده است را همواره ادامه دهیم باید همیشه در صحنه باقی بمانیم و هر کجا عرصه مبارزه علیه ظلم است مجاهدانه حضور داشته باشیم.

وی همچنین مطرح کرد: اگر می‌خواهیم مقابل امام و شهدا شرمنده نباشیم باید مسیر آن‌ها را عزتمندانه طی کنیم و یک لحظه از این راه به انحراف نرویم.

امام جمعه گلپایگان با بیان این‌که باید بدانیم که حضور پرشور مردم در صحنه، ضامن حفظ و بقای انقلاب اسلامی است، گفت: اگر روزی مردم از صحنه خارج شوند امیرالمومنین با آن عظمت خانه‌نشین می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: راه مشخص است و از شهدا بخواهیم که دعا کنند مسیر آن‌ها را قدرتمندانه و عزتمندانه طی کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ محمدصادق صدوق و 372 شهید شهرستان گلپایگان

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.