فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: این استان در دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه نقش برجسته‌ای در عملیات داشت در تاسیس رسته‌های تخصصی همچون یگان زرهی نیز پیش گام بوده‌است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار غلامرضا سلیمانی امروز در مراسم یادواره 500 شهید زرهی استان اصفهان با بیان این مطلب که در عملیات‌ دفاع مقدس تانک­های یگان زرهی سپاه نخستین نیروهایی بودکه به یگان پیاده می رسید و این نشان‌دهنده نقش مهم این یگان است، اظهارداشت: به عنوان مثال به خاطر دارم در عملیات بیت‌المقدس هنگامی که یگان‌های پیاده به مرزهای بین‌المللی رسیدند و خرمشهر را محاصره کردند نخستین کسانی که به یگان پیاده رسیدند تانک‌های یگان زرهی سپاه بود.

وی افزود: به طور کلی می­توان گفت یگان زرهی یکی از کلیدی‌ترین یگان‌های سپاه در زمان دفاع مقدس بوده ‌است.

در ادامه این یادواره فرمانده سابق لشکر 30 زرهی سپاه ‌با بیان اینکه  در زمان دفاع مقدس تجهیزات زرهی از خود نداشتیم و همه تجهیزات ما غنائم دشمن بود، اظهار داشت: این تجهیزات در صحنه جنگ به غنیمت گرفته و بدون کمک مجموعه‌های دیگر به کار گرفته شد.

سردار سرتیپ فتح‌الله جعفری با بیان اینکه در زمان جنگ از جوان 15 ساله تا مردان 50 ساله در یگان زرهی حضور داشتند، گفت: همه افراد یگان زرهی انفرادی در جنگ نقش داشته‌اند و همه توانستند نقش خود را در مقابل تجاوزگران را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: یکی از فرماندهان ارشد عراقی در مصاحبه‌ای اذعان کرد که ما با وجود همه تجهیزات و امکاناتی که داشتیم بارها مشاهده می‌کردیم تعداد اندکی از تانک‌های ایرانی به سمت ما می‌آمدند و خط را می‌گرفتند، که این نشان‌دهنده‌ شجاعت و ایمان قوی نیروهای یگان زرهی است.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگانی که امروز در زرهی سپاه مانده‌اند، همه دارای درصدی از جانبازی هستند، بیان کرد: بخش عمده‌ای از نیروهای ما را در حال حاضر جانبازان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این یادواره‌ها زمینه جمع آوری آثار و خاطرات شهدا و جانبازان زرهی سپاه را فراهم کند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم یادواره 500 شهید زرهی استان اصفهان

برچسب ها: سپاه پاسداران ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.