سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار بیل گیتس درباره تاثیرات مخرب استفاده از ارزهای رمزپایه در زندگی بشریت

بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای اینترنتی نسبت به استفاده از ارز‌های رمزپایه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت درباره ارزهای رمزپایه ابراز نگرانی کرد و هشدار داد به دلیل استفاده از این ارزهای دیجیتال برای خرید مواد مخدر، این ارزها «تقریبا به طور مستقیم در حال کشتن افراد» هستند.

وی روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای در یک انجمن اینترنتی درباره مسائل مختلفی ازجمله رایانش کوانتوم و تاثیر اتوماسیون بر جوامع و پیشرفت‌های فناوری که انتظار می‌رود تا یک دهه آینده شاهدشان باشیم اظهار نظر کرد.

این میلیاردر آمریکایی در این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درباره ارزهای رمزپایه درباره استفاده از آن‌ها هشدار داد و نگرانی خود را نسبت به غیرقابل ردیابی بودن آن‌ها و نیز کشنده بودنشان ابراز کرد.

گیتس گفت از آنجا که دارندگان ارزهای رمزپایه در خرید‌های خود ناشناس باقی می‌مانند، از ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین می‌توان در دارک وب (Dark Web) برای خرید مواد مخدری مانند فنتانیل استفاده کرد و گفت به همین دلیل این «فناوری عجیبی است که تقریبا به طور مستقیم باعث مرگ افراد می‌شود.»

استفاده از ماده مخدر خطرناک فنتانیل موجب افزایش شدید مرگ و میر در آمریکا شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ماه ژانویه قانونی را درباره استفاده از این ماده مخدر به امضا رساند. این لایحه که به نام قانون ممنوعیت شناخته می‌شود در نتیجه تلاش‌های دو حزب آمریکا برای اعطای منابع مالی بیشتر به گمرک این کشور به منظور خریداری دستگاه‌های قابل حمل برای کشف مواد شیمیایی به تصویب رسید.

گیتس در ادامه انتقادهای خود از ارزهای رمزپایه گفت: «مهمترین ویژگی این ارزها، غیر قابل ردیابی بودن آن‌هاست. من فکر نمی‌کنم این ویژگی خوبی باشد. اینکه دولت‌ها بتوانند پولشویی، فرار مالیاتی و تامین مالی برای تروریسم را کشف کنند، ویژگی خوبی خواهد بود.»

انتهای پیام/

بیل گیتس درباره استفاده از ارزهای رمزپایه هشدار داد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
معلوم میشه با این چیزا سلطه دلارشون به خطر افتاده که اینجور جلز و ولز میکنن فک کنم با اینترنت دیگه نیازی به دلار نیست و هر کی میتونه جنسشو با جنس دلخواهش تهاتر کنه