یک تحلیلگر اقتصادی در گلدمن ساکس به سرمایه‌گذاران هشدار داد ارزش بسیاری از ارزهای رمزپایه به شدت سقوط خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، رئیس بخش تحقیقات سرمایه‌گذاری شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس معتقد است فروش گسترده ارزهای رمزپایه که در روزهای گذشته نزدیک به 500 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد، ممکن است شدیدتر از شرایط کنونی شود.

استیو استرونگین در یادداشتی نوشت به نظر نمی‌رسد بسیاری از ارزهای دیجیتال بتوانند در وضعیت کنونی خود در بازار دوام بیاورند. وی همچنین افزود سرمایه‌گذاران باید آماده از بین رفتن تمام ارزش این ارزها باشند؛ زیرا به نظر می‌رسد تنها چند رقیب در این بازار باقی خواهد ماند.

وی در این یادداشت نوشت: «سطح همبستگی بالا میان ارزهای رمزپایه مختلف برای من نگران‌ کننده است.» او افزود: «علی‌رغم آنچه در بازارهای منطقی می‌توان انتظار داشت، ارزهای رمزپایه جدید موجب کاهش بهای ارزهای قدیمی‌تر نمی‌شوند؛ بلکه عملکرد آن‌ها مانند یک دارایی واحد است.»

بر اساس گفته‌های این اقتصاددان، سود ارزهای مرزپایه ادامه‌دار نخواهد بود. وی هشدار داد ارزش ارزهایی که محبوبیت خود را از دست می‌دهند، به صفر سقوط خواهد کرد و هیچ دارایی برای سرمایه‌گذاران باقی نخواهد گذاشت.

وی افزود: «این تفاوت مهم میان ارزهای رمزپایه و ارزهای بی‌پشتوانه را نشان می‌دهد. در صورتی که دولتی قصد داشته باشد استفاده از یک ارز را متوقف کند، برای آن ارزش فرسوده در نظر خواهد گرفت و آن را با یک ارز جدید مبادله خواهد کرد.»

استرونگین همچنین گفت ارزهای دیجیتال کنونی به دلیل تراکنش‌های کُند، چالش‌های امنیتی و هزینه‌های بالا برای نگهداری از آن‌ها، در بلندمدت قدرت لازم را ندارند. وی افزود عرضه قانون‌مند بیت‌کوین برای تحویل در آینده نیز این نگرانی‌ها را برطرف نکرده است.

وی در این یادداشت نوشت: «آیا این ارزها می‌توانند در آینده به ارزش شرکت‌هایی مانند آمازون و گوگل برسند و یا به سرنوشت موتورهای جستجوی ورشکسته شده دچار خواهند شد؟ این که ما اکنون در تردید به سر می‌بریم به این معنی نیست که چند ارز خاص، ارزش خود را حفظ نخواهند کرد.»

این تحلیلگر اقتصادی افزود: «در عین حال، این مسئله به این معنی است که بیشتر آن‌ها و نه همه، دیگر به ارزش اخیر خود نخواهند رسید.»

وی افزود گلدمن ساکس درباره اثربخشی «زنجیره بلوکی» در کسب و کار، و به خصوص در زمینه بانکی، خوش‌بین است.

انتهای پیام/

 

هشدارها در خصوص کاهش ارزش ارزهای رمزپایه

 

برچسب ها: اقتصاد جهان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار