معاون اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، افزود: شرط دریافت وام از صندوق توسعه ملی برای شروع طرحها، خود محدودیت بیشتری برای ایدرو ایجاد میکند و باید بخش خصوصی سهم 80 درصدی برای پروژههای مشترک با ایدرو داشته باشد.
دلیری تصریح کرد: با این وجود پروژههای زیادی در زمینههای مختلف به ثبت رسیده است و ایدرو پس از برجام به دلیل داشتن سابقه موفق و انجام پروژههای مشارکتی با شرکتهای خارجی همچون صنایع خودروسازی و کشتیسازی، در این ارتباط موفق بوده است.
وی اذعان کرد: در حوزه خرید واگن، 2000 دستگاه برای 9 شهر کشور به تصویب رسیده و این موضوع توسط وزارت کشور دنبال میشود.
معاون اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تصریح کرد: امیدواریم در آینده بهترین قراردادها در حوزه ساخت و بهرهبرداری از واگنهای مترو در کشور به امضا برسد تا هم مردم و هم تولیدکنندگان ملی از آن منتفع شده و در کنار آن اشتغال ایجاد شود.
دلیری در پایان یادآور شد: شرط مشارکت ایدرو در همه تفاهمنامهها و قراردادها با طرفهای خارجی، استفاده از نیروی داخلی و انتقال تکنولوژی از سوی طرف خارجی است.
انتهای پیام/