سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۲۹۳ پروانه بهره برداری صنعتی در سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹۳ پروانه بهره برداری برای واحد‌های صنعتی در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مسعود قائنی سرپرست  معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت : ۲۹۳ پروانه بهره برداری برای واحد‌های صنعتی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان صادر شده است.

قائنی افزود: میزان سرمایه گذاری مجوز‌های اولیه صادر شده برای این واحد‌ها افزون بر چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این واحد‌ها اشتغال مستقیم برای افزون بر چهار هزار و ۷۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شد.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه فرآوری مس چهل کوره شرکت پلیمر پاکت پرند، شرکت آویسا پارسه زابل، شرکت تولیدی دکل‌های انتقال نیرو و شرکت تولیدی انواع قوطی کنسرو از جمله مهمترین طرح‌های افتتاح شده از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان بوده است.

 سیستان و بلوچستان سرزمین گنج‌های پنهان به دلیل موقعیت ویژه و استثنایی و برخورداری از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشور‌های پاکستان و افغانستان و افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز ساحلی در دریای عمان و استقرار در کنار آب‌های آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز و نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشور‌های حوزه خلیج فارس و دریای عمان و شبه قاره هند و کشور‌های آفریقایی از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی دارای اهمیت فراوانی است به طوری که شرایط ممتاز را برای تصدی نقش بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آب‌های شرقی و جنوبی و شاخ آفریقا داراست.

اقلیم مناسب کشت محصولات سود آور صادراتی نظیر خرما، مرکبات، موز، انبه و ... و دشت‌های هموار و زمین مستعد برای کشاورزی در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان با تولید محصولات خارج از فصل، اراضی و اقلیم مناسب در سواحل جنوبی برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی و صیادی، اراضی مستعد پرورش میگو و توسعه صنایع وابسته، وجود هشت بندر صیادی، بیش از ۲ هزار فروند شناور صیادی، کارخانه‌های کنسرو سازی، عمل آوری و بسته بندی ماهی و میگو و واحد‌های شناورسازی از دیگر قابلیت‌های این استان پهناوراست.

قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن نسبتا غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسار‌های غیر فلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگ‌های ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیل‌های معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این استان است.

انتهای پیام/ع

صدور مجوز  پروانه بهره برداری صنعتی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.