سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش میزان بارندگی در استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از کاهش 78 درصدی میزان بارندگی در استان سمنان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه سال گذشته میزان بارندگی در استان سمنان 55 درصد اعلام شد گفت : این میزان در سال 96 با کاهش 78 درصدی مواجه شده است که به‌شدت می‌تواند در آینده استان تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه کم‌آبی و خشک‌سالی مهم‌ترین چالشی است که به‌شدت استان سمنان را تهدید می‌کند افزود : باید برای حفظ منابع آبی موجود در استان سمنان برنامه‌ریزی دقیقی را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از منابع آبی در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود تصریح کرد: بالغ‌بر 87 درصد از آب استان سمنان در بخش کشاورزی و 13 درصد آن در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود که این مهم می‌طلبد تا مسئولان بخش کشاورزی اقدامات فوری را برای کاهش میزان مصرف آب اجرایی کنند.

 وی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه میزان بارندگی در سال 96 بالغ‌بر 12 درصد پیش‌بینی‌شده است افزود : مشکل کم‌آبی در استان سمنان نیازمند فرهنگ‌سازی و مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و مشترکان خانگی است.

افت منابع آبی موجود در استان سمنان

حیدریان از افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی و منابع آبی موجود در استان خبر داد و گفت: 44 درصد از سطح آب رودخانه‌های استان کاهش‌یافته است که می‌توان کاهش بارش باران و برف را مهم‌ترین عامل این امر برشمرد.

انتهای پیام / ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.