استاندار سمنان گفت: باید با توسعه سامانه های نوین آبیاری و منابع آبی بخش کشاورزی استان سمنان را مدیریت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت: تغییر الگوی آبیاری برای کشاورزانی که بیش از نیم قرن با روش های سنتی زمین خود را آبیاری کرده نیازمند برنامه ریزی و آموزش است .

 

استاندار سمنان اظهارداشت : با توجه به این که کشور ما دارای کمبود منابع آبی و خشکسالی است و میزان بارندگی سالانه کاهش یافته، استفاده بهینه از منابع موجود و تغییر الگوی آبیاری بخش کشاورزی امری ضروری است.

 

وی بر انسداد چاه های غیرمجاز و مهار آب های هرز در استان برای رفع بخشی از مشکل کم آبی تاکید و افزود : در چند سال گذشته تعداد چاه آب کشاورزی غیر مجاز به حداقل رسیده و سمنان در این بخش نسبت به سایر استان ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

 

محمد رضا خباز نصب کنتورهای هوشمند و فهام را یکی از راه کارهای مدیریت منابع آبی استان برشمرد و تصریح کرد : استان سمنان در این بخش اقدامات خوبی انجام داده و بنا بر گزارش رسیده عمده چاه های آب کشاورزی مجهز به کنتورهای هوشمند و حجمی شده است.

 

استاندار سمنان با بیان این که همدلی و همزبانی قابل توجه ای برای رفع مشکل کم آبی و خشکسالی در استان وجود دارد،بیان داشت : در بحث تأمین و استفاده بهینه از منابع آب در این استان نیازمند هم افزایی و همراهی مردم در همه بخش ها و دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم ضمن این که می توانیم نسخه جدیدی برای حل بحران آب تهیه و ارایه شود.


انتهای پیام / ذ


همدلی برای رفع مشکل کم آبی و خشکسالی در استان سمنان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار